مهاباد؛

فعالیت 721 شرکت تعاونی تولیدی در آذربایجان غربی

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از اشتغال حدود 38هزار نفر در بخش تعاون استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، علی دهقانی با اشاره به نقش موثر تعاونی ها در ایجاد شغل پایدار در استان از اشتغال حدود 38هزار نفر در تعاونی های استان خبر داد و افزود: به طور تقریبی 2هزار تعاونی فعال در سطح استان داریم که از این تعداد 451 شرکت تعاونی در ارومیه مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص فعالیت تعاونی های استان در بخش های مختلف اظهار کرد: تعاونی های استان بیشتر در بخش های خدماتی، کشاورزی، مسکن، تامین نیاز مصرف کنندگان، و شرکت های تعاونی چند منظوره فعالیت دارند.

قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با تاکید بر تاثیر تعاونی های تولیدی در بهبود وضعیت اقتصادی استان و همچنین ایجاد شغل برای مردم خاطر نشان کرد: در آذربایجان غربی تعداد 721 شرکت تعاونی فعال در بخش تولید فعالیت دارند که سهم شهرستان ارومیه از تعاونی های تولیدی استان 111شرکت تعاونی است.

دهقانی با اشاره به لزوم حمایت از تعاونی ها تصریح کرد: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، همه ساله بسته های حمایتی متنوعی به صورت ابلاغی از سو وزارت متبوع ارسال می شود که از آن جمله می توان به بهبود چرخه های بهره وری، کمک به اخذ استاندارد های مدیریتی و بین المللی، کمک جهت حضور در عرصه نمکایشگاه های داخلی و بین المللی و ارائه برخی اولویت ها و معافیت ها در این زمینه اشاره کرد.

وی همچنین برگزاری آموزش های تخصصی به صورت رایگان و در صورت اعلام نیاز و در خواست از سوی تعاونی ها و نیز برگزاری دوره های الزامی عمومی را از دیگر حمایت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالان عرصه تعاون استان برشمرد.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص برنامه های این اداره کل برای افزایش تعاونی های استان گفت: اولویت وزارت متبوع و به تبع ان این اداره کل در وهله اول تقویت تعاونی های فعال موجود و کمک به فعالیت تعاونی های راکد و غیر فعال و در وهله دوم ایجاد تعاونی های جدید و قدرتمند در قالب گرایش های نو از جمله تعاونی های تامین نیاز، تعاونی های فراگیر ملی،تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی است.
انتهای پیام/ع


فعالیت 38 هزار نفر در بخش تعاون آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.