امیر قطر: موضع کشورهای ابرقدرت نباید اشغال کشورها یا نظاره‌گر تحولات باشد

امیر قطر در سخنرانی خود در هفتاد و دومین دوره نشست مجمع عمومی سازمان ملل از موضع کشورهای ابرقدرت نسبت به تحولات جهانی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، امیر قطر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد، موضع کشورهای ابرقدرت نباید اشغال کشورها یا تماشاگر تحولات باشد. عرصه بین المللی به گونه ای است که گویا با نظام حاکم بر جنگل اداره می شود.

تمیم بن حمد آل ثانی افزود: من در شرایطی در اینجا حاضر شده ام که کشور و مردمم با محاصره ظالمانه کشورهای همسایه روبرو هستند. هک شدن (خبرگزاری قطر) اهداف سیاسی پنهانی داشت و بلافاصله پس از آن فهرستی از دیکته های سیاسی که نقض حاکمیت کشور ما به شمار می آید، صادر شد. کشورهایی که قطر را در محاصره قرار داده اند، با آنکه هک شدن خبرگزاری قطر برایشان اثبات شده است اما از مواضعشان عقب ننشستند و از دروغ هایی که گفته اند عذرخواهی نکردند. او بار دیگر خواستار گفتگوی بدون قید و شرط مبتنی بر احترام متقابل شد.
 
امیر قطر گفت: کشورهای عربی که اعمال تحریم کردند به جنگ با تروریسم لطمه زدند. از فلسطینیان خواهش می کنم آشتی ملی را کامل کنند. همچنین از دولت میانمار می خواهم برای متوقف ساختن خشونت علیه روهینگیا، تدابیر لازم را اتخاذ کند.
 
او همچنین افزود: خواستار گفتگوی سازنده کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و ایران بر اساس منافع مشترک، اصل همجواری، احترام به حق حاکمیت و عدم مداخله در امور یکدیگر هستیم.
 
انتهای پیام/
 

سخنرانی امیر قطر در مجمع عمومی سازمان ملل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Qatar
سعید
۱۱:۲۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
من یاد ندارم رهبر دولتهای حاشیه جنوب خلیج فارس ،اینچنین شجاع و با درایت کامل عمل کند
شیخ تمیم با توجه به کوچک و ضیف بودن قطر انچنان درایتی بخرج داد که مردم و سیاست کشورش هیچ از تحریم و بحران سیاسی حسی نداشته باشند
آخرین اخبار