ترامپ به لحاظ سياسی نابالغ است/ نطق رئیس جمهور آمریکا باعث رسوايی دولت این کشور شد

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی گفت: اظهارات ترامپ، نطق بسیار بدی برای دولت آمریکا بود که ضمن رسوایی این کشور، برای جامعه جهانی نیز غیرقابل پذیرش بود.  

ترامپ به لحاظ سياسی نابالغ است/ نطق رئیس جمهور آمریکا باعث رسوايی دولت آن کشور شدحميدرضا آصفی سخنگوی اسبق دستگاه ديپلماسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات ضد ایرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: ترامپ نشان داد علی‌رغم اینکه به دوره سالخوردگی و سالمندی رسیده هنوز به لحاظ سیاسی نابالغ است و پختگی لازم را ندارد.

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی افزود: ترامپ با این سخنرانی نشان داد که دروغگوی خوبی هم نیست، زیرا تمامی اظهارات وی دروغ هایی ناشیانه بود؛ بنابراین فکر می‌کنم قبل از اینکه ایرانی‌ها بخواهند درباره اظهارات او موضع بگیرند، خود آمریکایی‌ها این کار را انجام دادند و من هیچ شخصیت سیاسی آمریکایی را  ندیدم که از این سخنرانی استقبال کرده باشد.

وی با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور آمریکا درواقع کوبیدن بر طبل جنگ بود،گفت: نخست وزیر پیشین سوئد هم تاکید کرد که  این سخنرانی اشتباه، در زمانی اشتباه و برای مخاطبین نیز غیرقابل پذیرش بود!

آصفی با اشاره به استقبال نگردن شخصیت های سیاسی از سخنرانی ترامپ، افزود: هنگام سخنرانی هم به جز رژیم صهیونیستی، آمریکا و سعودی‌ها هیچ کس ترامپ را تشویق نکرد و این موضوع به حدی آشکار بود که بی بی سی هم در خبرش به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه جامعه جهانی هیچ گونه موافقتی را با اظهارات ترامپ ندارد، اضافه کرد: فضای محل سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی نیز بیانگر مخالفت جامعه جهانی با مواضع واشنگتن بود.

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی ادامه داد: وقتی بک رژیم وحشی کودک کش از یک سخنرانی ابراز خرسندی می‌کند، می توان به ماهیت اظهارات ترامپ پی برد؛ در واقع سخنرانی ترامپ همان اظهارات نتانیاهو به شکلی دیگر بود.

 آصفی با اشاره به اظهارات ترامپ درباره حمایت ایران از بشار اسد یادآور شد: بشار اسد حکومتی مردمی دارد؛ از سویی ترامپ ادعای مخالفت با تروریست ها را دارد و این در حالی است که مخالفین بشار اسد هم تروریست‌ها هستند، بنابراین اگر ترامپ واقعا با تروریستهای حاشر در سوریه مخالف است باید به بقای حکومت اسد در سوریه کمک کند کمک کند بشار اسد در قدرت بماند، اما می بینیم که وی با حکومت تروریسم ستیز سوریه سر جنگ دارد.

وی با اشاره به ادعای ترامپ درخصوص دوستی با ملت ایران گفت: باید به ترامپ گفت که اگر به مردم ایران علاقه مند است، چرا برای سفر آنان به آمریکا محدودیت های گسترده ای را اعمال کرده است؟

آصفی با اشاره به اینکه ترامپ در حالی درباره مردم ایران سخن می‌گوید که در عین حال مانع ورود آنان به آمریکا می‌شود، تاکید کرد: این هم یکی دیگر از دروغ‌های رسواکننده رئیس جمهور آمریکاست و وی باید در امر سیاست کار آموزی کند.

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ترامپ در سخنرانی امروز خود به موشک‌های ما هم اشاره داشت، گفت: وقتی شما به همه دشمنان ما اسلحه و سلاح می‌دهید و آن‌ها را مجهز می‌کنید و قرارداد‌های ٤٠٠-٥٠٠ میلیاردی می‌بندید، انتظار دارید جمهوری اسلامی دست روی دست بگذارد و هیچ اقدامی در جهت تقویت بنیه دفاعی خود انجام ندهد. این هم یکی از همان حرف‌های است که جامعه جهانی اصلا نمی‌پذیرد.

آصفی خاطرنشان کرد: به هر حال تاریخ مصرف اینگونه اظهارات گذشته و آقای ترامپ در دوران جنگ سرد زندگی می‌کند.

آصفی با بیان اینکه سخنرانی ترامپ باعث رسوایی آمریکا شد و آمریکا را خیلی بی اعتبار کرد، تاکید کرد: آمریکا بیشتر از جمهوری اسلامی به برجام نیاز داشت. اگر آمریکا نیاز نداشت آقای کری ٢٠ روز با پای شکسته و گچ گرفته در وین نمی‌ماند که به توافق برسد. اگر ترامپ خودش همان زمان سر کار بود، او چهل روز در وین می‌نشست. اکنون هم اظهارات او مصرف داخلی دارد و علیه دولت قبل آمریکا سخن می‌گوید، اما از جیب ما هزینه نکند.

وی ادامه داد: دولت قبل آمریکا به سر و سینه اش می‌زد تا برجام را بدست آورد و ترامپ هم، چون در انتخابات یک چیز‌هایی را گفته حالا دارد پافشاری می‌کند و نهایتا هم از برجام خارج نم‌یشود.

 سخنگوی اسبق وزارت خارجه بیان داشت: آمریکا تلاش کرده ما از منافع برجام هیچ استفاده نکنیم و تلاش می‌کند، محدودیت‌ها را از طریق برجام به ما اعمال کند.

 آصفی اضافه کرد: نطق ترامپ، نطق بسیار بدی برای دولت آمریکا بود و باعث رسوایی آنان شد؛  به نظرم روحانی باید در سخنرانی خود محکم و مستدل و از موضع بالا، دولت آمریکا را مفتضح کرده و از حرکات زشت مقامات واشنگتن پرده بردارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ریاست جمهوری ترامپ به سرانجام هم برسد، او رییس جمهوری چهار ساله خواهد بود، بنابراین او باید کمی از گذشتگان و پیشینیان خود درس بگیرد و در سه سالی که مانده چهره خود و  آمریکا را بازسازی کند.

انتهای پیام/

آصفی: سخنرانی ترامپ باعث رسوايی آمريكا شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار