معرفی موزه/ 108

یادواره هنری شهدای دفاع مقدس در قزوین + تصاویر

در اواخر تیرماه سال ۱۳۸۷ نگارخانه‌ای در خانه تاریخی یزدی‌ها شکل گرفت که امروزه با عنوان نگارخانه هنر و پایداری شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اواخر تیرماه سال ۱۳۸۷ نگارخانه‌ای در خانه تاریخی یزدی‌ها شکل گرفت که امروزه با عنوان نگارخانه هنر و پایداری شناخته می‌شود. این نگارخانه به نوعی یادواره هنری شهدای دفاع مقدس و مکانی برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های آنها به حساب می‌آید.

نگارخانه هنر و پایداری؛ یادواره هنری شهدای دفاع مقدس

 

بنا بر این گزارش، خانه تاریخی یزدی‌ها در استان قزوین قرار دارد و قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. این خانه تاریخی که در فهرست آثار ملی ثبت شده، هم‌اکنون مکان نمایش آثار هنری مرتبط با از خودگذشتگی و رشادت شهدای دفاع مقدس است.

 

نگارخانه هنر و پایداری؛ یادواره هنری شهدای دفاع مقدس


شایان ذکر است؛ نگارخانه هنر و پایداری قزوین، اولین موزه هنر پایداری کشور به حساب می‌آید. این نگارخانه از بخش‌هایی چون گالری دفاع مقدس، سایت تخصصی کامپیوتری، کتابخانه، قرائت‌خانه، سینما و سالن آمفی‌تئاتر تشکیل شده است.

 

نگارخانه هنر و پایداری؛ یادواره هنری شهدای دفاع مقدس


گفتنی است؛ نگارخانه هنر و پایداری قزوین در خیابان مولوی این شهر، کوی صالحیه واقع شده است. این موزه هم‌اکنون پذیرای گردشگرانی است که به قزوین سفر می‌کنند.

 


انتهای پیام/

 

موزه‌ای دیدنی در شهر قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.