درخواست حماس از محمود عباس برای لغو تحریم‌های غزه

حماس پس از انحلال دولت خود در نوار غزه، از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست کرد که به تحریم مردم این منطقه پایان دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، حماس روز گذشته پس از انحلال دولت خود در نوار غزه، از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست کرد که به تحریم‌های مردم فقیر این منطقه پایان دهد.

حماس روز یکشنبه پس از مذاکرات آشتی با جنبش فتح به رهبری محمود عباس، اعلام کرد که کمیته اداری غزه را منحل و با تشکیلات خودگردان برای در دست گرفتن کنترل این منطقه به گفت و گو خواهد پرداخت.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به خبرنگاران گفت: ما اقدامات عملی را انجام داده ایم و کمیته اداری غزه دیگر فعالیت نمی‌کند و ما آماده خوش آمدگویی به دولت وفاق ملی هستیم.

هنیه در راه مصر گفت که با محمود عباس تلفنی صحبت کرده و به او گفته است که مردم غزه اکنون انتظار دارند که تحریم‌ها را لغو و مذاکرات را شروع کنید.

هنیه همچنین گفت سفر او به قاهره پایه‌های استراتژیک روابط بین مصر و حماس را شکل خواهد داد.

عباس در ماه ژوئن به منظور فشار به حماس برای ر‌ها کردن کنترل غزه، پرداخت پول برق به اسرائیل را متوقف کرد که این اقدام او سبب شد ساعات روشنایی در این منطقه در طول روز به کمتر از ۴ ساعت و شب‌ها هرگز بیشتر از۶ ساعت نشود.

عباس همچنین ۳۰ درصد از حقوق ۶۰ هزار ساکن نوار غزه که در تشکیلات خودگردان فلسطین مشغول به کار بودند را کاهش داد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که هم اکنون برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، روز یکشنبه از این اقدام حماس استقبال کرد و گفت که پس از بازگشت، جلسه‌ای را با رهبران فلسطین برای بحث بیشتر تشکیل خواهد داد.

حماس و فتح در سال ۲۰۱۴ برای تشکیل دولت وفاق ملی به توافق رسیدند، اما به دلیل اختلاف در جزئیات، این توافق عملی نشد.

حماس در سال ۲۰۰۶ پیروز انتخابات مجلس فلسطین شد و کنترل نوارغزه را طی یک جنگ داخلی کوتاه مدت پس از یک معاهده غیرمنتظره با فتح بدست گرفت.

جنبش مقاومت حماس از سوی اسرائیل و کشور‌های غربی در لیست گروه‌های تروریستی قرار دارد.

انتهای پیام/

حماس خواهان پایان یافتن تحریم غزه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار