افزایش بهای نفت در پی اظهارات وزیر نفت عراق

پس از اظهارات وزیر نفت عراق در خصوص احتمال تمدید توافق نفتی اوپک، بهای طلای سیاه با افزایش همراه بود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از رویترز، پس از آنکه وزیر نفت عراق اعلام کرد که اوپک و دیگر تولیدکنندگان گزینه هایی را برای تمدید توافق کاهش سطح تولید نفت پس از مارس 2018 در نظر دارند، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) افزایش یافت. افزایش کمتر از حد انتظار ذخایر نفتی آمریکا هم بر بهای نفت اثرگذار بوده است.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 37 سنت افزایش (معادل 0.8 درصد)، به 49 دلار و 85 سنت در هر بشکه رسید. این درحالیست که نفت شاخص آمریکا روز گذشته با 43 سنت کاهش همراه بود.

بهای نفت خام برنت با 25 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد) 55 دلار و 39 سنت در هر بشکه معامله شد. روز گذشته نفت خام برنت با 34 سنت کاهش به 55 دلار و 14 سنت در هر بشکه رسیده بود.

«جبار العیبی»، وزیر نفت عراق، روز گذشته در یک کنفرانس انرژی در امارات متحده عربی اعلام کرد: «در حالی که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک گزینه هایی را برای تمدید توافق نفتی در نظر دارند، هنوز برای تصمیم گیری در این خصوص زود است. برخی از تولیدکنندگان معتقدند که این توافق باید پس از ماه مارس، سه یا چهار ماه دیگر هم تمدید شود. دیگر تولیدکنندگان خواهان تمدید توافق نفتی اوپک تا پایان مارس 2018 هستند؛ اما عراق و اکوادور معتقدند که دور جدیدی از کاهش عرضه باید اعمال شود.»

کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شامل روسیه پیشتر موافقت کردند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند.

داده های مؤسسه نفت آمریکا که روز گذشته منتشر شد نشان داد ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته با افزایش همراه بوده است؛ اما این افزایش کمتر از حد انتظار بود. ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 15 سپتامبر با 1.4 میلیون بشکه افزایش به 470.3 میلیون بشکه رسیده است. این درحالیست که پیش بینی شده بود ذخایر نفتی آمریکا در این بازه زمانی با 3.5 میلیون بشکه افزایش همراه باشد.


انتهای پیام/

 بهای نفت افزایش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار