اعلام آمادگی اتریش برای همکاری در بخش انرژی افغانستان

روسای جمهور افغانستان و اتریش در مورد صلح، همکاری های منطقه ای، توسعه، ترانزیت و تجارت بحث و تبادل نظر نمودند.

اعلام آمادگی اتریش برای همکاری در بخش انرژی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در حاشیۀ هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با «الکساندر فن دربیلن»، رئیس جمهور اتریش دیدار کرد.

در این دیدار سران دو کشور در مورد صلح، همکاری های منطقه ای، توسعه، ترانزیت و تجارت بحث و تبادل نظر نمودند.

اشرف غنی از همکاری های اتریش در عرصه های  مختلف با افغانستان تشکر کرد و با اشاره به تجارب اتریش در بخش های تعلیمات حرفه ای و انرژی تجدید پذیر، خواهان همکاری رئیس جمهور اتریش با افغانستان شد.

رئیس جمهور افغانستان گفت: انرژی تجدید پذیر برای حفظ محیط زیست مفید و ارزنده است و افغانستان ظرفیت لازم را برای تولید این انرژی دارا می باشد که با همکاری اتریش در این بخش، از ظرفیت های موجود می توان استفاده موثر کرد.

رئیس جمهور اتریش نیز اظهار داشت: حکومت و مردم اتریش همواره در کنار مردم و حکومت افغانستان خواهند بود و اضافه کرد که کشورش آماده است تا افغانستان را در بخش تعلیمات حرفه ای و نیز انرژی تجدید پذیر همکاری نماید.

وی تصریح کرد که تیم های فنی اتریش و افغانستان به شکل مشترک طرح عملی را برای همکاری های فنی در عرصه های تعلیمات حرفه ای و انرژی تجدید پذیر ترتیب نمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار