اجرای برنامه‌های ماه محرم در مساجد استان ایلام

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهری و روستایی ایلام هم‌زمان با دهه اول محرم خبر داد.

اجرای برنامه‌های ماه محرم در مساجد استان ایلام

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ علی چراغی‌پور مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام گفت: کانون‌های مساجد در سال جاری نقش مهیم در راستای برگزار ویژه‌برنامه‌های ایام محرم بر عهده‌دارند .

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با همکاری و تعامل سایر نهادهای فعال در سطح مساجد از جمله هیئت‌امنا، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و به‌ویژه روحانیت مستقر برگزار می‌شود، تاکید کرد: قرائت زیارت عاشورا در کانون‌های مساجد، اقامه نماز اول وقت، برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا و برگزاری مراسم دعا به‌ویژه ادعیه صحیفه سجادیه از جمله این برنامه‌هاست .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم در سطح کانون‌های مساجد استان دایر خواهد شد، افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، توزیع نرم‌افزار ویژه مداحی ماه محرم، اهدای قرآن و ادعیه به کانون‌های مساجد و ارسال پیامک‌های متناسب با ایام محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی از دیگر برنامه‌های این ایام است .

چراغی‌پور با اشاره به اینکه نشست‌های هماهنگی در راستای برگزار مراسمات ویژه ایام محرم با حضور مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری برگزارشده است، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مهم کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار همایش زینبیون با حضور خواهران و بانوان عضو کانون‌های مساجد در مرکز استان است .

وی با بیان اینکه همچنین همایش و سوگواره علمدار کربلا ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال جاری برای چهارمین سال پیاپی برگزار می‌شود، تصریح کرد: این سوگواره در سال جاری با محوریت شعر آئینی در دو بخش کلاسیک و شعر نو در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/ه


مراسم عزاداری ماه محرم در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.