رحیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گروه 1+5 با سنگ‌اندازی‌های آمریکا در برجام مقابله کند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: گروه 1+5 باید برای مقابله با سنگ‌اندازی‌های آمریکا در مسیر برجام موضع عملی اتخاذ کند.

یعلیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه برجام یکی از بدترین قرارداد‌ها و مایه شرم و خجالت آ‌مریکاست، گفت: ترامپ کل جامعه آمریکا را نمایندگی نمی‌کند چرا که بخش قابل توجهی از افکار عمومی آمریکا همچنان که جامعه جهانی از برجام استقبال کردند، فلسفه و منافع توافق‌ برجام را به خوبی درک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از صحبت‌های ترامپ همچنان در فضای رقابت‌های انتخاباتی بیان می‌شود، ادامه داد: ترامپ همچنان حملاتی به اوباما و  دولت قبل آمریکا به بهانه برجام و رویکردش نسبت به ایران می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه رویکرد آمریکا نسبت به مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران همواره خصمانه بوده است،  تصریح کرد: سران آمریکا درباره اجرای برجام دچار تناقض هستند که باید این فضا را به خوبی مدیریت کنند چرا که از لحاظ حقوقی دولت آمریکا ملزم به رعایت برجام است.

رحیمی گفت: مقامات اتحادیه اروپا رسما اعلام کردند که در برجام منفعت جامعه جهانی لحاظ شده و معتقد به اجرا و استمرار آن هستند، اما آمریکا رویکرد کاملا جداگانه‌ای نسبت به اتحادیه اروپا، روسیه و چین اتخاذ کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: شرکای آمریکا در گروه 1+5 باید یک موضع عملی برای مقابله با سنگ‌اندازی‌هایی که آمریکا در مسیر اجرای برجام پیش گرفته است، اتخاذ کنند.

نماینده مردم تهران درباره یکی دیگر از اظهارات ترامپ مبنی بر ضرورت مقابله با مسلمانان در آمریکا اظهار کرد: دیدگاه‌های افراطی در قرن بیست و یکم جایی ندارد و این اظهار نظر ترامپ جزء افراطی‌ترین دیدگاه‌هایی است که نسبت به دین  اسلام ابراز کرده است.

وی با بیان اینکه قطعا افکار عمومی آمریکا تنفرشان را نسبت به اظهارات ترامپ ابراز خواهند کرد، گفت: در شرایطی که تقریب و همفکری علمای ادیان مورد توجه مجامع جهانی است، این اظهارات ترامپ خلاف صریح بیانیه حقوق بشر است و جایی در متون بین‌المللی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار