هیلاری کلینتون: سخنرانی ترامپ بسیار خطرناک بود

نامزد شکست‌خورده انتخابات آمریکا گفت سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار «تاریک و خطرناک» بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» از سخنرانی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، در مجمع عمومی سازمان ملل به شدت انتقاد کرد و آن را «بسیار تاریک و خطرناک» خواند.

وی اعلام کرد: من فکر می کنم سخنرانی وی بسیار تاریک و خطرناک بود و پیامی نبود که رئیس جمهور یک کشور بزرگ مثل آمریکا باید ارائه می کرد. وی شیوه نادرستی را برای محکوم کردن برنامه های هسته ای کره شمالی در پیش گرفت.

هیلاری کلینتون افزود: من انتظار داشتم سخنرانی ترامپ دیپلماتیک باشد. برای مثال برای اشاره به تهدید کره شمالی بگوید این (اقدامات پیونگ‌یانگ) برای متحدان ما، برای منطقه و حتی برای کشورمان خطرناک است. ما از همه کشورهای جهان درخواست می کنیم که برای پایان دادن به تهدیدی که بوسیله کیم جونگ اون ایجاد شده است با ما همکاری کنند.

کلینتون  در ادامه خاطرنشان کرد: به جای این اظهارات، ترامپ تهدید کرد که در صورت ادامه تهدیدهای کره شمالی برای آمریکا، واشنگتن پیونگ یانگ را نابود خواهد کرد. ترامپ نباید برای اشاره به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از لقب «مرد موشکی» در سخنرانی خود استفاده می کرد.

دونالد ترامپ در سخنرانی روز گذشته خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: مرد موشکی (کیم جونگ اون) راه خودکشی را برای خود و رژیمش انتخاب کرده است. هیچ کشوری روی کره زمین به اینگونه «مجرمان» که سعی دارند خود را به سلاح ها و موشک های هسته ای مجهز کنند، علاقه ای ندارد.

دونالد ترامپ روز یکشنبه هم در پیامی که در حساب توییتر خود منتشر کرده بود، کیم جونگ اون را مرد موشکی خطاب کرد. رئیس جمهور آمریکا در توییت خود نوشت: شب گذشته با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی صحبت کردم. از او حال «مرد موشکی» را پرسیدم.

این اظهارات نامزد شکست‌خورده انتخابات آمریکا در حالی مطرح می‌شود که انتقادهای دونالد ترامپ از هیلاری کلینتون در روزهای اخیر در پی انتشار کتاب جدید کلینتون به نام «چه اتفاقی افتاد؟» به شدت افزایش یافته است به گونه ای که دونالد ترامپ چندین بار کلینتون را در حساب توییتر خود به سخره گرفته است. هیلاری کلینتون در کتاب جدیدش به حواشی انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا پرداخته است.


انتهای پیام/

 کلینتون سخنرانی ترامپ در سازمان ملل را خطرناک توصیف کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا بانکی
۱۵:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
باتقلب ترامپ ذیس جمهور شد هیلاری چند میلیون رای بیشتر اورد اما اختناق ترامپ راریس جمهور کرد حال کدام کشور دموکراسی است
آخرین اخبار