آصفری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا با سکوت در برابر مسئله میانمار و یمن حق سخن گفتن درباره حقوق بشر را ندارد

نماینده سابق مجلس گفت: آمریکا در برابر جنایات یمن و میانمار سکوت کرده‌ است بنابراین حق سخن گفتن در مورد حقوق بشر را ندارد.

ترامپ ابتدا با آب مقدس غسل کند، سپس از حقوق بشر بگویدمحمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به صحبت های رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت:‌ آمریکایی‌ها برای موضوع حقوق بشر تعریف خودشان را دارند و هر جا که منافع آنها در خطر باشد از آن به عنوان به خطر افتادن حقوق بشر یاد می‌کنند و هرجا که منافع‌شان در خطر نباشد حقوق بشر معنایی ندارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به زندان‌های سیاه‌چاله‌ای آمریکا، زندان‌های گوآنتانامو و جنایاتی که سربازان آمریکایی در زندان ابوقریب بر سر مردم بی دفاع عراق آوردند گفت: امروز صدها هزار نفر از مردم عراق به دلیل حضور آمریکایی‌ها در عراق کشته و آواره شده‌اند.

وی با اشاره به سکوت آمریکایی‌ها در برابر سوزاندن مردم میانمار از سوی دولت این کشور گفت:‌ چون آمریکایی‌ها در آن جا منافعی ندارند ساکت هستند و اقدامی انجام نمی‌دهند.

آصفری با بیان اینکه بیشترین زندان‌های انفرادی در آمریکاست، اظهار کرد: بیشترین دوربین‌ها در آمریکا نصب شده است و از خصوصی‌ترین بخش‌های زندگی مردم فیلم می‌گیرند و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا جزئیات زندگی مردم آمریکا را رصد می‌کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت‌های آمریکا از تکفیری‌هایی که در سوریه و عراق جنایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: قبل از این که ترامپ مسئله حقوق بشر را مطرح کند باید با آب مقدس غسل کند و بعد از حقوق بشر بگوید.

وی تصریح کرد: چون آمریکا در برابر جنایات یمن، عراق، سوریه و میانمار سکوت کرده‌ است بنابراین حق سخن گفتن در مورد حقوق بشر را ندارد.

آصفری خاطرنشان کرد: ترامپ باید قبل از این گونه سخنان مطبوعات دنیا را رصد کند تا ببیند افکار عمومی جهان نسبت به حقوق بشر آمریکایی‌ چه دیدی دارند و بعد در مورد حقوق بشر صحبت کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه به بخشی دیگر از سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افتخار وی به خاطر حضور و سخنرانی در بین 50 کشور عربی اشاره کرد و گفت: وقتی که جیب آمریکا از پول کشورهای عربی پر می‌شود و یا شرکت‌های خصوصی ترامپ از معامله با این کشورها سود شخصی می‌گیرد و وقتی عربستان مدرن‌ترین کشتی دنیا را به دختر ترامپ هدیه می‌دهد هرکسی باشد با این امکاناتی که کسب می‌کند افتخار می‌کند.

وی تصریح کرد: البته همه کشورهای عرب منطقه همراه ترامپ نیستند و خیلی از کشورهای عرب منطقه با سیاست‌های خصمانه و زورگویانه آمریکا مخالفت دارند و آمریکا را منشأ تروریسم در منطقه، تولید کننده و تجهیز کننده تروریسم و حمایت از آ‌نها در کشورهایی مثل عراق، پاکستان و افغاستان می‌دانند و نسبت به سکوت آ‌مریکا در برابر حمله عربستان به یمن معترض هستند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: وقتی که عربستان با حمایت و چراغ سبز آمریکا به یمن تجاوز می‌کند و یا برای گروه‌های تکفیری نیرو اعزام می‌کند و آمریکا سکوت می‌کند طبیعی است که باید جیب آمریکا پر شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار