هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح‌های عمرانی اربعین،10 روز قبل از آغاز مراسم افتتاح می‌شود/ بازگشایی پایانه مرزی شوش برای کمک به رفاه زائران

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در چذابه مشغول احداث راه‌ها هستیم و امیدواریم بتوانیم تا 10 روز قبل از آغاز اربعین این طرح‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

افتتاح طرح‌های عمرانی اربعین،10 قبل از آغاز مراسم/ برای شوش به عنوان مرز جدید برنامه داریمفرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات لازم به منظور برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: تمام زمینه‌ها برای برگزاری مراسم اربعین فراهم است و در پایانه مرزی شلمچه مشغول تهیه پارکینگ، هماهنگی امور و اتمام امور جزئی هستیم.

وی افزود: در پایانه مرزی چذابه مشغول احداث راه‌ها و مسیرهای تردد هستیم، امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم تا 10 روز قبل از آغاز مراسم اربعین این طرح‌ها را به بهره‌برداری و استفاده برسانیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به تامین اعتبار طرح‌های عمرانی مراسم اربعین ادامه داد: بودجه‌ طرح‌های اربعین، از حرکت‌های مردمی و خودیاری‌ها تامین می‌شود، به این معنا که مردم هزینه برقراری مواکب را پرداخت می‌کنند اما درباره تامین اعتبار زیرساخت‌هایی از جمله ساخت جاده‌ها، خطوط آب و جمع آوری فاضلاب، اعتباری قریب به 120 میلیارد تومان در مرز چذابه در نظر گرفته شده است.

هاشمی‌زاده همچنین با اشاره به راه‌اندازی پایانه مرزی جدید در استان متبوعش برای تردد زائران در مراسم اربعین اضافه کرد: برنامه‌ای برای پایانه شوش در دست اجرا داریم و جلساتی هم در این زمینه برگزار شده است، همچنین دو استان الاماره و خوزستان در حال انجام هماهنگی با هیئت‌های دولت متبوعشان هستند تا مجوزهای استانی لازم را اخذ کنند البته در این زمینه نشست‌های استانی هم برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرز عراق نزدیک به چهار مرز خروجی از جمله شلمچه، چذابه، اروند کنار و هندیجان وجود دارد همچنین قرار است برای پایانه شوش به عنوان مرز جدید اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار