احداث 20 درصد مدارس به همت خیرین در کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت :در سطح کشور 20 درصد مدارس توسط خیرین احداث شده است،

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه دیدار با مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان با اعلام این خبر گفت: این تعداد فضا شامل 107 هزار کلاس درس می‌شود.

نظرپور با اشاره به اینکه میزان فضای  آموزشی احداث شده توسط خیرین در سال 96 به 50درصد رسیده است، افزود: مهرماه امسال 5 هزار کلاس در کشور با مشارکت خیرین افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در مهرماه امسال تعداد هزار و 146 پروژه به بهره برداری می رسد گفت: تعداد 4 هزار و 918 کلاس درس است که درمجموع 712 هزارمترمربع به فضای آموزشی ما در مهرماه افزوده می شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تأکید بر استاندارسازی تجهیزات مدارس ادامه داد: بیش از 150 هزار کلاس به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز است که تعداد 30 هزار کلاس در سال 96 استاندار می شود .

نظرپور با اشاره به اینکه معماری مناسب فضای مدارس در یادگیری و یاد دهی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد،گفت:نقشه‌های معماری باید درساخت مدارس مورد توجه قرار گیرد و از تکنولوژی‌های جدید استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر بخواهیم کشور و منطقه‌ای را توسعه ببخشیم باید به آموزش و پرورش توجه کرد، افزود: نخستین قدم در این راه ایجاد مدرسه و بستری برای تحصیل دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/ن

 

بهره برداری از ۵ هزار کلاس درس در کشور توسط خیرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.