آمادگی پالایشگاه‌های گاز در مقابل تهدیدات امنیتی و فضای سایبری

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران خواستار آمادگی همه جانبه پالایشگاه‌های گازی کشور در مقابل تهدیدات امنیتی و فضای سایبری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مهندس غلامرضا بهمن نیا در جلسه بررسی طرح تجمیع مطالعات پدافند غیرعامل که به میزبانی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد برگزار شد گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود موقعیت خاص از نظر ژئوپولوتیک، مسائل سیاسی، جغرافیایی و تهدیدات استکبار جهانی در جایگاهی قرار گرفته که مسئولین همیشه باید با آگاهی و هوشمندی در این زمینه حرکت کنند و در برابر هرگونه تهدید تصمیمات لازم را بگیرند.


وی افزود: برای رویارویی با هرگونه تهدید چه در مسائل سیاسی و چه صنایع مختلف همیشه باید با آمادگی کامل حرکت کنیم و امروز صنعت گاز و پالایشگاه‌ها در این میان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند تا تولید ایمن و پاک و پایدار داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای دستیابی به تولید پایدار باید چالش‌های پیش رو و آسیب پذیری آن‌ها را مورد بررسی قرار بدهیم گفت:: باید تمامی طرح‌های مطالعات پدافند غیرعامل، فرآیند‌ها و بهره برداری از تجهیزات با اتخاذ تدابیر درست در پالایشگاه‌ها اجرایی شود تا تولید مستمر و پایدار گاز طبیعی را شاهد باشیم.

بهمن نیا در ادامه پایداری تولید را یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد با توجه به جایگاهی که دارد یکی از حساس‌ترین پالایشگاه‌های گازی کشور محسوب می‌شود و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، در این خصوص توجه به تاب آوری پالایشگاه‌ها و انطباق الزامات آن با مولفه‌های پدافند غیرعامل ضروری است.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی و آموزش عمومی در زمینه به کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل از مولفه‌های تاثیرگذار در مقابله با تهدیدات فضای مجازی و جنگ نرم است بنابراین باید با تعریف سناریو‌های مختلف و با دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل به منظور حفظ و صیانت از تاسیسات، در برابر حملات و هرگونه تهدید اماده باشیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت : نتایج پروژه‌های پدافند غیرعامل و توسعه پروژه‌ها در پالایشگاه‌های گازی کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است که باید در این زمینه برنامه مستمر و بی وقفه‌ای داشته باشیم.

بهمن نیا در پایان بر ضرورت پیاده سازی دستور العمل‌های تدوین شده و ارزیابی سیستماتیک و مستمر مبتنی بر نتایج آن‌ها را در پالایشگاه‌های گاز کشور خواستار شد.


انتهای پیام// م. ه.
 
 

 

  پالایشگاه‌های گاز در مقابل تهدیدات امنیتی باید آماده باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.