تاکید برحل مسائل صنعتگران استان خراسان رضوی

در نشست مشترک نماینده مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت شهرکهای استان خراسان رضوی به حمایت و حل مسائل صنعتگران استان تأکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رضا شیران نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهترین مسائل امروز بحث اشتغال کشور است و باید مباحث آن بخصوص در حوزه صنعت با دقت و حساسیت پیگیری و انجام شود تا حرکت سریعی در جهت رسیدن به آن داشته باشیم.

وی افزود: باید زمینه های رشد سرمایه گذاری برای صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم باشد و از ظرفیت های بالای استان بخوبی استفاده شود.

وی با اشاره به مسئله محیط زیست : از مهمترین مناطق توسعه صنعتی و اقتصادی شهرک‌های صنعتی بوده و باید ضمن بهره برداری صحیح از این مناطق به محیط زیست توجه ویژه شود.هم به شهرک‌ها و نواحی که در این مناطق احداث شده و هم به آنهایی که ایجاد خواهند شد که مهمترین نکته آن مکان یابی و انجام دقیق مطالعات منطقه است.

شیران افزود: در کارگروه های مختلفی که در مجلس شورای اسلامی و هم در استان برگزار می شود تمام مسائل صنعتگران استان رصد و پایش می شود تا اگر صاحبان صنعت دغدغه ای دارند سریعاً رفع شود.

در ادامه مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: تمام سعی ما این است که صاحبان صنایع بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند و در همین راستا تمام برنامه های مختلفی که طرح ریزی شده طبق اولویت ها در حال انجام است.

وی افزود: برنامه ریزی که در این خصوص انجام شده به گونه ای است که بیشتر پروژه ها در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها باشد تا ضمن برخورادی جوانان از اشتغال به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: هم اکنون شهرک‌های صنعتی 44درصد واحدهای بهره برداری صنایع ، 39 درصد اشتغال و 30 درصد سرمایه گذاری استان را در خود جای داده است.

وی در بخشی از سخنان خود به مسئله محیط زیست اشاره کرد و گفت : هم اکنون 8 تصفیه خانه فعال با ظرفیت تصفیه 14 هزار مترمکعب در روز فاضلاب واحدهای صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی را انجام و بخشی از پساب های این تصفیه خانه در اختیار شرکت آب منطقه ای برای استفاده مجدد قرار می گیرد.


مهدی زاده مقدم افزود: دو تصفیه خانه هم با ظرفیت شش هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در روز با اعتبار 160 میلیارد ریال در شهرک صنعتی توس و دیگری با ظرفیت تصفیه سه هزار مترمکعب فاضلاب در روز و اعتبار 180 میلیارد ریال در شهرک چرمشهر مشهد در حال اجراست که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسند.


رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر 45 شهرک وناحیه صنعتی مصوب، 38 شهرک فعال و 2 شهرک در حال احداث که زمینه استقرار بالغ بر 2 هزار و 460 واحد صنعتی بهره برداری شده و اشتغال 72 هزار نفر را فراهم کرده است.

 

انتهای پیام//ف.ح

 

 

نشست مشترک نماینده مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت شهرکهای استان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.