خراسان جنوبی پنجمین استان معدنی کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:خراسان جنوبی جزء پنج استان معدنی کشور است و بخشی از ظرفیت‌های معدنی آن منحصر به فرد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:صنعت مبتنی بر ذخایر معدنی نیاز اصلی توسعه استان است و مسئولان باید با تدابیر لازم از ظرفیت های موجود  به خوبی استفاده کنند.

وی افزود:با توجه به اینکه اقدام و مطالعات خوبی در زمینه اکتشاف و فرآوری مواد معدنی در این استان انجام شده است،متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم عمق بالای 100 متر را اکتشاف کنیم که امیدواریم با تعامل میان صنعت و معدن و دانشگاهیان این امر به زودی محقق شود.

داود شهرکی با اشاره به بحث های تکنولوژی و تجهیزاتی و حوزه های تخصصی و علمی در زمینه اکتشاف گفت:امیدواریم با هماهنگی بین حوزه‌های عملیاتی و کاربردی، با علم و تخصص،شاهد خروجی مثبتی در این زمینه باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیارد تن ذخایر زغال سنگ در این استان وجود دارد،افزود:آنچه انتظار می‌رود این است که با هم افزایی بیشتر این آمار را در افقی چند ساله به سه برابر برسانیم.

وی گفت:خراسان جنوبی دارای قدمت طولانی در اکتشاف زغال سنگ است و در این مدت مطالعات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما در نظر داریم در طرح های توسعه از ظرفیت زغال سنگ در سایر فرآورده‌های مربوطه نیز استفاده کنیم که این نیازمند تخصص و علم دانشگاهیان است.

صنایع معدنی، نیاز اصلی توسعه خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.