مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

حوزه علمیه قم از یک بالندگی خوبی در جهان اسلام و تشیع برخوردار است

حجت الاسلام اسکندری گفت:نسل جوان طلبه‌های حوزه علمیه با تحصیلات نوین و به‌روز می‌توانند در ایران اسلامی و جغرافیای جهان تأثیرگذار باشند.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛حجت‌الاسلام عباس اسکندری ،مدیرکل تبلیغات اسلامی قم ،پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد درباره تحولات حوزه علمیه قم اظهار کرد: گرچه حوزه علمیه قم بزرگان زیادی را از دست داده است اما این حوزه توانمندتر از گذشته به رسالت و مأموریت خود ادامه می‌دهد.

وی گفت: می‌توان حوزه علمیه قم را به یک بوستانی تشبیه کرد که انواع و اقسام گل‌ها، میوه‌ها و درختان و رویش‌های عظیم و عجیب در آن وجود دارد و این نویدبخش روایت اسلامی است که قم مرکز نشر علوم اهل بیت(ع) خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: حوزه علمیه قم از یک بالندگی خوبی در جهان اسلام و تشیع برخوردار است، به ویژه نسل جوان طلبه‌های حوزه علمیه با تحصیلات نوین و به‌روز می‌توانند در ایران اسلامی و جغرافیای جهان تأثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام اسکندری افزود: نهادهای فرهنگی باید از ظرفیت عظیم نیروی انسانی تحصیل کرده و آماده به فعالیت فرهنگی استفاده کند، رویش‌های حوزه علمیه بسیار امیدبخش بوده و ریزش‌های آن در مقابل رویش‌هایش ناچیز است.

وی افزود: حوزه علمیه قم دارای ظرفیت بزرگی است که باید مورد توجه برنامه ریزان و سیاستگزاران حوزه فرهنگ دینی قرار گیرد و اگر نتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم مسئول خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

رویش‌های حوزه‌های علمیه بسیار امیدبخش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.