بحران محیط زیست، مهترین چالش پیش روی جغرافیا

نخستین کنفرانس ملی اندیشه‌ها و فناوری‌های نوین در علوم جغرافیا در دانشگاه زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح دراین مراسم با بیان اینکه مردم و مکان جغرافیایی بر یکدیگر تاثیر میگذارند افزود: نخستین چالش پیش روی علوم جغرافیای بحران محیط زیست است و باید برای حل این‌ها راهکار‌هایی ارائه کرد.
دیری یکی دیگر از چالش‌های پیش روی علوم جغرافیای را شهر گرایی عنوان کرد و افزود: شهرگرایی حاشیه نشینی، فقر و بیکاری را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از کشور‌های در حال توسعه باطرح مفهوم توسعه محوری، بسیاری از مشکلات بررسی شده است گفت: خلاقیت ارزان‌ترین روش حل مشکل بوده و با بکار گیری ایده و ترکیب آن بسیاری از ناهمواری‌ها برطرف می‌شود.

معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح گفت: سرعت در مسیر توسعه، مطلوب نبوده و نیازمند جهش در مسیر توسعه هستیم و وبرای رسیدن به این هدف باید ارتباط ویژه‌ای با بدنه دانشگاه‌های کشور برقرار شود.

معاون وزیر دفاع و رئیس جغرافیای کشوربا تاکید براینکه برای تاثیر گذاری بیشتر در حوزه علوم جغرافیا باید نگرش خود را تغییر دهیم، گفت: در آمایش سرزمین، دو مفهوم تحلیل‌ها و مفهوم دفاع پایه اتفاق افتاده است.

رحمتی معاون عمرانی استانداری زنجان هم در این همایش به برداشت ۱۶۰ میلیون متر مکعب آب غیر مجاز از آب‌های زیر زمینی در استان اشاره کرد و گفت:: تغیرات جوی و اقلیمی و برداشت‌های غیر مجاز از آب‌های زیر مینی از چالش‌های پیش روی ما در در استان است.

دبیرعلمی این کنفرانس هم از دریافت ۴۶۷ مقاله از ۳۳ دانشگاه کشور به دبیرخانه این همایش خبر داد.

کیامنمهر افزود: ۳۸۰ مقاله بعداز داوری ن‌هایی انتخاب شد که ۱۹۷ مقاله در قالب پوستر ارائه و ۶ مقاله منتخب هم بعداز ظهر امروز ارائه خواهد شد.

وی اهداف همایش را دست یافتن به اندیشه نوین جغرافیایی، معرفی ابزار‌ها و فن آوری‌های نوین در حوزه برنامه ریزی شهری و روستایی و سایز حوزه‌های جغرافیایی عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/ع

 

 

برگزاری کنفرانس ملی اندیشه ها و فناوری های نوین در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.