مدیر حوادث و فوریت های پزشکی سمنان ؛

انجام 14 هزار مأموریت توسط اورژانس سمنان

طی پنج‌ ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار مأموریت توسط اورژانس سمنان صورت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد اطهری مدیر حوادث و فوریت های پزشکی سمنان در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت چهل و دومین سال تأسیس اورژانس کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۱ هزار مأموریت توسط فوریت های پزشکی سمنان انجام شد، گفت: طی پنج ‌ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار مأموریت توسط اورژانس سمنان صورت گرفت که از این تعداد سه هزار و ۲۰۰مورد را تصادفات رانندگی شامل می‌شود.


وی بابیان اینکه در تلاش هستیم تا اورژانس هوایی سمنان را راه‌اندازی کنیم، افزود: از سه مرکز دامغان، گرمسار و سمنان به‌طور متوسط روزانه یک هزار و ۵۰۰تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی انجام می‌شود که از این میزان ۷۰۰ مورد در شهر سمنان صورت گرفت.


اطهری تصریح کرد: زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهرها شش دقیقه و در جاده‌ها ۱۰ دقیقه است که در حداقل زمان ممکن امدادرسانی انجام می‌شود.


وی بابیان اینکه اورژانس سمنان ۱۸۰نفر کارکنان دارد، افزود: بزرگ‌ترین مشکل اورژانس عدم آگاهی مردم به نحوه برخورد با موارد امدادی و ضرورت اطلاع‌رسانی به اورژانس برای چه سطحی از حوادث یا بیماری جهت کمک است که در بیشتر موارد حادثه جزئی و سطحی نیز با اورژانس تماس گرفته می‌شود درصورتی‌که نیاز به حضور اورژانس نیست ولی ما امدادرسانی را در هر مأموریتی به‌طور کامل انجام می‌دهیم.


مدیر حوادث و فوریت های پزشکی سمنان از فعال بودن ۲۶ پایگاه اورژانس با ۳۰آمبولانس در حوزه استحفاظی این مدیریت از شهرستان گرمسار تا دامغان خبر داد وافزود: با هماهنگی‌های درون‌سازمانی ازجمله پلیس، هلال‌احمر و اورژانس به‌ویژه در حوادث با ابعاد وسیع مدیریت بهتری در مهار بحران صورت می‌گیرد.


انتهای پیام / د


اورژانس سمنان ۱۴ هزار ماموریت امدادی انجام داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.