مراسم، زنگ نمادین مدارس پیش‌دبستانی با عنوان شکوفه‌ها و غنچه‌ها دراردکان

زنگ نمادین مدارس پیش‌دبستانی با عنوان شکوفه‌ها و غنچه‌ها در اردکان به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  صبح امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶مراسم استانی جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها به‌صورت نمادین با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، فرماندار، ائمه‌جمعه و مسئولان محلی در دبستان خیری عصمت وکیلی احمدآباد اردکان برگزار شد.

هادی مقیمی فرماندار اردکان در این مراسم از آموزش و پرورش به‌عنوان زیربنایی‌ترین و اساسی‌ترین بخش توسعه کشور یاد کرد و گفت: اگر توجه لازم صورت بگیرد، تحولات بنیادین در جامعه انجام خواهد شد.

مقیمی از آموزش‌وپرورش به عنوان یک جامعه بزرگ یاد کرد که که همه خانواده‌ها با آن ارتباط دارند و آن‌گاه با اشاره به اهمیت امر آموزش گفت: دولت، ادارات و تمام دستگاه‌ها باید با جامعه فرهنگیان همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به این‌که رشد جمعیت اردکان ۴.۷ درصد است؛ افزود: باید متناسب با این رشد، توجه ویژه‌ای به تجهیز و توسعه مدارس و فضاهای آموزشی صورت گیرد.

احمد شیرزادمدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد نیز با بیان این‌که ۴۰ هزار نفر دانش‌آموز کلاس‌اولی در ۲ هزار کلاس تحصیل خود را آغاز می‌کنند؛ توفیقات دانش‌آموزان شهرستان اردکان در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، قرآنی و... را حاصل تلاش خانواده‌ها و همدلی و همکاری مسئولان در مباحث مربوط به آموزش‌وپرورش دانست.

 شیرزاد همچنین از نواخته‌شدن زنگ مهر سال ۹۶ به دست استاندار یزد خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در قالب ۱۰ هزار کلاس و ۱۸۰۰ آموزشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد.

جت‌الاسلام‌والمسلمین شاکرامام‌جمعه اردکان نیز در این جلسه مسئولان را به تلاش خالصانه در انجام وظایف خود توصیه کرد و گفت: رشد کمی و کیفی رتبه‌های کنکور شهرستان اردکان نشانه‌ای از برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در این حوزه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکر، آموزش تعهد و تدین به دانش‌آموزان را باقیات‌الصحات دانست و بر وظیفه خطیر معلمان در ایفای نقش انبیا تأکید کرد.

امام‌جمعه اردکان همچنین با تقدیر از کمک‌های خیران مدرسه‌ساز، به صنعتی‌شدن اردکان اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود فضاهای آموزشی به میزان ۱۱ مدرسه، باید مدارسی با مشارکت صنایع مستقر ساخته شود.

در این مراسم، زنگ نمادین مدارس پیش‌دبستانی با عنوان شکوفه‌ها و غنچه‌ها به صدا درآمد و این مدارس در سراسر استان کار خود را در سال تحصیلی جدید آغاز کردند.

انتهای پیام/ ی

آغاز سال تحصیلی جدید درارکان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار