در بورس کالا صورت گرفت:

عرضه ذرت دانه‌ای ۵ استان در گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

در راستای اجرای مصوبه هیات دولت مبنی بر معامله کل ذرت تولید داخلی کشور ،عرضه ذرت دانه‌ای 5 استان در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  معاملات محصول ذرت دانه ای مشمول ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی از استان های کرمانشاه، کردستان، قزوین، فارس و خوزستان از امروز ۲۹ شهریور ماه در بورس کالای ایران آغاز شد.

به این ترتیب امروز اولین نماد معاملاتی ذرت دانه ای ماده 33 از استان کرمانشاه با نماد "ذرت۹۶۱۱-۶۰" بازگشایی و ۱۶ تن ذرت به قیمت ۸۱۵ تومان برای هر کیلوگرم معامله شد.

پس ازگشایش اولین نماد معاملاتی ذرت ماده ۳۳ از انبار صفری کرمانشاه، در روزهای آینده سایر انبارهای در حال پذیرش در بورس کالای ایران در این استان و سایر استان های مشمول گواهی سپرده کالایی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است اجرای طرح قیمت تضمینی ذرت در سال ۹۶ در استان های کرمانشاه، کردستان، قزوین، فارس و خوزستان به صورت گواهی سپرده کالایی و در استان های اردبیل، آذربایجان غربی، همدان، هرمزگان، ایلام، کرمان و لرستان به صورت عرضه در بازار فیزیکی و یا پایلوت تلفیقی دو روش انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 اولین نماد معاملاتی ذرت دانه ای ماده 33 از استان کرمانشاه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار