دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان:

برگزاری بیش از 400 برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکراستان گفت: بیش از 400برنامه مختلف از 19ستاد استان درهفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در دستور اجرا قرار گرفته است.

برگزاری بیش از 400 برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محسن اکبری دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در محل سالن اجتماعات سازمان قضائی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: این برنامه ها شامل برنامه های مختلفی به مثل انجام سخنرانی، تجمع های سراسری،مراسمات بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مراسمات بزرگداشت شهدای آموزش و پرورش، برپایی کرسیهای آزاد اندیشی، احرای نشست های علمی، برگزاری گردهمایی های مختلف، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهداء و غیره از جمله مهمترین برنامه های این هفته خواهد بود که توسط معاونت های ستاد و دستگاه های اجرایی به مرحله اجرا درخواهند آمد.

وی با تشریح چارت ستاد و وظایف هر بخش، ادامه داد: در حال حاضر در بخش طلایه داران 4372طلایه دار آماده کار در نقاط مختلف استان حضور دارند.

اکبری  اضافه کرد: بازرسی از دستگاه های اجرایی در سال گذشته به مث سالهای قبل ادامه داشته است به گونه ای که طی سال 95تعداد 107نهاد مورد بازررسی قرار گرفته و نتایج آن علاوه بر خود دستگاه، به استانداری نیز ارسال شده است.

وی در خصوص شیرآباد زاهدان و معضلات و مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اجرایی ندارد و مسایل را از طریق دستگاه های مربوطه تاحصوص نتیجه پیگیری می کند اما در خصوص این منطقه تاکنون کمیسیون های مختلفی برگزار شده و اقداماتی نیز شده است اما باید مسایل آنجا را با کار ریشه ای حل کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی وظیفه همگانی است و همه باید اجرای آنها را در اولویت کار خود قرار دهند.

اکبری  افزود: بیشتر مسائل و مشکلات موجود در جامعه نشات گرفته از عدم اجرای مناسب و دقیق دو فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: با توجه به تاکیدات اسلام، امر به معروف و نهی از منکر در ماده 8قانون اساسی آمده است و امام راحل(ره) در پی تشکیل وزارتخانه ای به نام امر به معروف و نهی از منکر در کشور بود که تاکنون محقق نشده و به شکل ستاد در حال فعالیت می باشیم.

وی در پایان از رسانه ها درخواست کرد تا بیش از گذشته در خصوص امر به معروف و نهی از منکر به انتشار مطالب بپردازند.

انتهای پیام/ع

بیش از 400 برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار