معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معرفی شد

دکتر فرزانه فرجیان بعنوان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معرفی و یاد و خاطره تلاش های مرحوم دکتر علیرضا مبارکی معاون قبلی غذا و داروی دانشگاه گرامی داشته شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان معرفی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر محمودرضا میری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر علیرضا مبارکی گفت: در تمام طول دوران مدیریتم شاهد برگزاری مراسم تکریم و معارفه بوده ام به این مضمون که هر شخصی که در عرصه سلامت فعالیت می‌کند تودیع برای او معنی ندارد چرا که در هر قسمتی مشغول خدمت باشد در حال خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: این نخستین جلسه‌ای است که نام تودیع دارد چرا که مرحوم دکتر مبارکی دیگر در جمع ما نیست.

میری با اشاره به اینکه خدمتگزاری در عرصه سلامت اگر با نیت الهی انجام شود نوعی عبادت است گفت:در محیط دانشگاهی مرز‌ها را علم و دانش تعیین می‌کند، ولی در حیطه خدمت ملاک‌ها بسیار گسترده‌تر است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به اخذ موافقت راه اندازی دانشکده داروسازی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه موافقت اصولی اخذ شده و در صورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، سال آینده در این رشته دانشجو خواهیم پذیرفت.

دکتر میری ادامه داد: نظام بهداشت و درمان تنها ۲۵ درصد سلامت انسان‌ها را می‌تواند تامین کند و برای بقیه آن نیاز به همکاری‌های بین بخشی و مشارکت عمومی است.

دکتر مصطفی صالحی زاده مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دانشگاه هم در این مراسم با اشاره به تلاش‌های مرحوم دکتر مبارکی و مدیریت قوی و علمی وی در این عرصه و نتایج حاصل از آن گفت: تشکیل کمیته تخصیص دارو، بهره گیری مناسب از سامانه الکترونیکی صدور پروانه ها، کسب چندین رتبه کشوری و منطقه‌ای در رده‌های مختلف عملکردی اتفاقات مثبتی بود که در این عرصه ایجاد شد.

دکتر ابراهیمی دبیر انجمن داروسازان استان نیز گفت: معاونت غذا و دارو یکی از مهمترین معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی است چرا که برنامه ریزی نظارت بر غذا، دارو و کالا‌های سلامت محور در این حوزه انجام می‌گیرد.

ابراهیمی تصریح کرد: فعالیت این معاونت چه از لحاظ پیشگیری از بیماری‌ها و چه از لحاظ درمان حائز اهمیت است.

وی گفت: مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور، نظارت بر عطاری ها، توانمند سازی داروخانه ها، برخورد قاطع با داروخانه‌ها متخلف، کنترل مصرف دارو در بیمارستان‌ها بخشی از وظایف این معاونت است.

 فرزانه فرجیان سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با ارج نهادن به تلاش‌های مرحوم دکتر مبارکی گفت: با بهره گیری از برنامه ریزی‌های علمی برای ارتقاء بیش از پیش شاخص‌ها در معاونت تلاش می‌کنیم.

فرجیان افزود: تلاش برای ترویج استفاده از نسخه نویسی الکترونیکی با هدف کاهش اشتباهات در تحویل دارو یکی از اقدامات مهمی است که برای اجرای آن تلاش می‌کنیم.
در پایان حکم سرپرستی معاونت غذا و دارو توسط دکتر محمودرضا میری رئیس دانشگاه به خانم دکتر فرجیان اعطا شد.

انتهای پیام/پ

انتصاب معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.