تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س):

هدف عمده امام حسین (ع) اصلاح دین و مبارزه با کژی‌ها و انحرافات بوده است

آیت الله سعیدی گفت: اصلاح دین و مبارزه با کژی‌ها و انحرافات واردشده به ساحت مقدس دین اسلام هدف عمده امام حسین (ع) از نهضت عاشورا بود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت‌الله سیدمحمد سعیدی،تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س)، ظهر امروز در دیدار مسئولان هیئت رزمندگان اسلام که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به آغاز ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: باید از فرصت این ماه عزیز برای خودسازی و نشر معارف اسلامی استفاده مناسبی شود.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گفت: فرهنگ حیاء و عفاف یکی از درس‌های بزرگ قیام عاشورا است که باید در جامعه نهادینه و در مجالس و دسته‌جات عزاداری به آن جامه‌عمل پوشیده شود.

 تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) افزود: مسلم بن عقیل از جمله شهدای گران‌قدری است که پیامبر اکرم(ص) مژده شهادت وی را از سال‌ها قبل به عقیل بشارت داده بود که نشان می‌دهد از همان ابتدا حادثه مهم عاشورا جایگاه ویژه‌ای در نزد پیامبر مکرم اسلام داشت.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اهداف قیام اما حسین (ع) گفت: اصلاح دین و مبارزه با کژی‌ها و انحرافات واردشده به ساحت مقدس دین اسلام هدف عمده امام حسین (ع) از نهضت عاشورا بود. هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا ماندگاری و تأثیرگذاری آن بود بنابراین تمام موضع‌گیری‌ها و برنامه‌های حضرت از ابتدا تا انتهای این حرکت برنامه‌ریزی‌شده و منظم بود.

وی تصریح کرد: با تأکید بر تقابل همیشگی دو هویت حسینی و یزیدی در امتداد تاریخ ،این دو جریان و هویت در همیشه تاریخ حضور دارند که در این‌ بین وظیفه ماست این دو هویت را در هر زمان و مکانی به‌درستی تبیین و روشن کنیم که بخش مهمی از این روشنگری برعهده هیئات مذهبی است.

امام‌جمعه قم با مورد خطاب قرار دادن هیئات مذهبی عنوان کرد: جایگاه و منزلت قرآن کریم باید در بین هیئات مذهبی بیشتر از هر زمانی شود چراکه تأسی واقعی به امام حسین (ع) الگوگیری از قرآن در تمام عرصه‌های زندگی است.

آیت‌الله سعیدی گفت: فرهنگ حیا و عفاف یکی از درس‌های بزرگ قیام عاشورا است که باید در جامعه نهادینه و در مجالس و دسته‌جات عزاداری به آن جامه عمل پوشیده شود.

وی با اشاره به اهمیت محتوای اشعار مداحی و سینه‌زنی خاطرنشان کرد: اشعاری که در هیئات مذهبی گفته می‌شود باید برای جان‌مایه مقاومت و استواری باشد و چهره زیبای سیره امام حسین(ع) را نشان دهد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: حضور مردم در مجالس و محافل سوگواری یک فرصت بسیار مهم برای شناساندن معارف و ارزش‌های عاشورایی است چراکه رمز ماندگاری و محشور شدن با آن حضرت همسان‌شدن در ارزش‌ها و نیت‌های مشترک است.

انتهای پیام/ح

فرهنگ حیاء و عفاف یکی از درس‌های بزرگ قیام عاشورا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.