آیا آمریکا قادر به دفاع از خود در برابر حمله موشکی کره شمالی خواهد بود؟

راشا تودی در مطلبی به بررسی توان دفاعی آمریکا در برابر موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی پرداخت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، علی‌رغم اینکه دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت در صورتی که کشورش مورد حمله قرار بگیرد، آمریکا، کره شمالی را نابود خواهد کرد، برخی تحلیلگران اعلام کردند در صورت حمله هسته‌ای پیونگ یانگ، ممکن است آمریکا نتواند از خود دفاع کند.

برخی کارشناسان فعال در حوزه نظامی و دفاع موشکی باور دارند در صورتی که آمریکا اطلاعاتی به دست آورد که کره شمالی تهدیدی جدی نسبت به واشنگتن و یا هرکدام از متحدانش ایجاد کند، ممکن است آن‌ها موفق نشوند موشک پرتاب شده از جانب کره شمالی را هدف قرار دهند.

موشکی که کره شمالی در روز 15 سپتامبر آزمایش کرد و بر فراز آسمان ژاپن به پرواز درآمد، به ارتفاع 770 کیلومتری از سطح دریا رسید. یک کارشناس امنیتی گفت آمریکا و ژاپن توان رهگیری موشکی را که در چنین ارتفاعی در حال پرواز باشد، ندارند.

وی توضیح داد تاکنون هیچ سامانه دفاع موشکی تولید نشده است که قادر به رسیدن به ارتفاعی باشد که موشک کره شمالی به آن دست یافته است.

بروس بنت – تحلیلگر گروه سیاست عمومی «رَند» -- نظرات مشابهی دارد. وی گفت: «ممکن است این موشک‌ها را هدف قرار دهیم و یا در هدف قرار دادن آن‌ها ناموفق باشیم. ما درباره این مطمئن نیستیم.»

با این حال، یک کارشناس دیگر پرسش‌هایی را درباره گزارش اخیر واشنگتن پست مبنی بر اینکه اکنون کره شمالی قابلیت سوار کردن یک بمب کوچک شده بر موشک بالستیک بین‌قاره‌ای خود را دارد، مطرح کرد.

تام پلنت – مدیر برنامه سیاست هسته‌ای در موسسه خدمات سلطنتی انگلیس – در این‌باره گفت ممکن است کره شمالی همچنان به فناوری حفاظت از کلاهک هسته‌ای در فاز بازگشت موشک به جو زمین دست نیافته باشد.

وی گفت کلاهک هسته‌ای که در این گزارش درباره آن توضیح داده شده است ممکن است طوری طراحی شده باشد که در مرحله برخاستن موشک دوام بیاورد و در مرحله بازگشت مجدد به جو زمین موفق عمل نکند. این موشک باید تحمل سرما و حرارت شدید هنگام بازگشت به جو زمین برای رسیدن به هدف خود را داشته باشد.

انتهای پیام/

 

قابلیت آمریکا برای دفاع از خود در برابر کره شمالی چه میزان است؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار