مخالفت سه چهارم جمهوری‌خواهان با حمایت مالی ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک

یک چهارم جمهوری‌خواهان کنگره با حمایت مالی ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک موافق هستند.

مخالفت سه چهارم جمهوری خواهان با حمایت مالی برای ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل؛ کمتر از یک چهارم جمهوری خواهان حاضر در کاپیتال هیل (ساختمان کنگره آمریکا) با حمایت مالی برای ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک موافق هستند.

نتایج نظرسنجی  روزنامه یو اس ای تودی از جمهوری خواهان کاپیتال هیل نشان می دهد 69 نفر از مجموع 292 جمهوری خواه حاضر در کنگره آمریکا  خواستار حمایت مالی آمریکا برای ساخت دیوار مرزی هستند.

در این میان «جف فلیک»، «استیو پیرس»، و «ویل هرد» به وضوح با حمایت مالی آمریکا برای ساخت دیوار مرزی مخالفت کردند. همچنین بیشتر جمهوری خواهان از پاسخ به این پرسش خودداری کردند.

هرد گفت: رای من برای اختصاص بودجه به ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک منفی بود. چرا که من به استفاده از تکنولوژی مدرن و استراتژی های پیشرفته برای محافظت از مرزها معتقدم. بارها و بارها به وضوح اعلام کردم ساخت یک دیوار گرانترین و در عین حال غیر موثرترین شیوه برای حفاظت از مرزهاست.

پیرس نیز در تکمیل اظهارات هرد گفت: من کاملا با حفاظت مرزی موافقم ولی حفاظت از مرزها باید با استفاده از فناوری مدرن باشد و یک دیوار فیزیکی برای حفاظت از مرزها مناسب نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همزمان با رقابت های انتخاباتی خود از ساخت یک دیوار مرزی بین مکزیک و آمریکا خبر داد و اعلام کرد مکزیک را مجبور خواهد کرد که هزینه آن را بپردازد. رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید از کنگره درخواست کرده است که بودجه ای را برای ساخت این دیوار اختصاص دهد و سپس از مکزیک درخواست کند که این پول را به آمریکا بازگرداند. اوایل سال جاری میلادی مجلس نمایندگان آمریکا هزینه ساخت این دیوار را یک میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد کرد.

در همین حال، دولت مکزیک اعلام کرده تحت هیچ شرایطی هزینه ساخت دیوار در امتداد مرز این کشور را پرداخت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار