مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛

برنامه ریزی برای تولید 40 میلیون تن فولاد خام در کشور تا سال 99

مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه میزان تولید فولاد خام کشور پارسال 18.5 میلیون تن بود، گفت: برای سالجاری تولید 22 میلیون تن فولاد هدف گذاری شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته این رقم در سال 1399 به 40 میلیون تن خواهد رسید.

برنامه ریزی برای تولید 40 میلیون تن فولاد خام در کشور تا سال 99به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛میکائیل عظیمی مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت،در حاشیه بازدید از کارخانه فولاد صائب تبریزی عجب شیر اظهار کرد: بخش صنایع معدنی فلزی در اقتصاد کشور اهمیت خاصی دارد و با توجه به جایگاه ویژه این بخش در اقتصاد مقاومتی، باید با برنامه ریزی لازم، آن را رونق دهیم.


وی فزود: تلاش وزارت صنعت بر این است که در مسیر تکمیل زنجیره و طرح جامع فولاد حرکت کند و با تجمیع واحدهای کوچک صنایع معدنی فلزی، هم در حوزه صادرات و هم کاهش قیمت تمام شده به موفقیت برسد.


عظیمی با بیان اینکه بخش صنایع معدنی فلزی از جمله مهم ترین ابزارهای ایجاد اشتغال پایدار در کشور است، اظهار کرد: فولاد، صنعتی مهم و تاثیرگذار در آذربایجان شرقی محسوب می شود و ما نیز به عنوان نماینده دولت وظیفه داریم از توسعه این صنعت در استان به طور جدی حمایت و در رفع مشکلات این بخش تلاش کنیم.


مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکلات صنایع، موجب توسعه اقتصادی کشور می شود، گفت: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های مهم صنعتی کشور با برخورداری از صنایع بزرگ و کوچک مختلف با قابلیت های متنوع بالا ، نقش مهمی در رونق صنایع و توسعه منطقه دارد که این ظرفیت در سال های اخیر رو به افزایش است.


شهرک صنعتی عجب‌ شیر با 96 هکتار مساحت به عنوان یکی از شهرک ‌های صنعتی آذربایجان شرقی در 2 کیلومتری شهر عجب‌ شیر واقع شده‌ است.


مجتمع فولاد صائب تبریز در زمینی به مساحت 50 هکتار با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن آهن اسفنجی در استان آذربایجان شرقی، در ناحیه صنعتی شهرستان عجب شیر واقع شده است.

انتهای پیام/خ

تولید سالانه 400 هزار تن آهن اسفنجی در استان آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار