آیت الله خاتمی در نشست خبری با خبرنگاران:

اراجیف ترامپ در سازمان ملل را محکوم می کنیم/جزئیات مصوبات سومین اجلاسیه خبرگان رهبری

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اراجیف ترامپ در سازمان ملل را محکوم می کنیم.

اراجیف ترامپ در سازمان ملل را محکوم می کنیم/جزئیات مصوبات سومین اجلاسیه خبرگان رهبریبه گزارش خبرنگار  احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه اختتامیه سومین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: ما در این دو روز چند طرح را مورد تصویب قراردادیم، درحال حاضر6 کمیسیون مجلس خبرگان فعال اند و حدود 30 نفر از اعضای خبرگان که جدید‌الورود هستند در هیچ کمیسیونی نبودند.

وی ادامه داد: ما دیدیم که کمیسیون سیاسی کار زیادی دارد و این افراد نیز در آن عضو شوند بنابراین دو کمیسیون دیگر یعنی کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی و کمیسیون اقتصادی را به کمیسیون سیاسی اضافه کردیم که این مهم‌ترین مصوبه ما بود و با قید دو فوریت تصویب شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبر درباره اصلاح آئین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان تصریح کرد: باید 6 ماه قبل از انتخابات تدارک انتخابات دوره بعد انجام شود و سه ماه به تشکیل خبرگان بعدی کار انتخابات تمام ‌شده باشد و خبرگان بعد مشخص باشند یعنی هیچ‌گاه کشور بدون خبرگان نماند.

وی با اشاره به 7 فصل و 30 ماده در این اصلاحیه، اضافه کرد: ما احساس کردیم که در انتخابات خبرگان خلاء وجود دارد که باید پر می‌شد و در پی ساماندهی آن بودیم.

وی گفت: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری ساختارهای مطالبه گری در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، باید با هیئت‌رئیسه مجلس و هیئت دولت جلساتی را داشته باشیم تا کمیسیون‌ها مسائل و مشکلات منعکس کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مطرح شد که در آستانه نصب استانداران و فرمانداران باید برای خبرگان حریمی قائل بود، البته ما نمی‌گوییم که خبرگان در این مسئله دخالت داشته باشند اما باید از اعضای خبرگان نیز نظرخواهی شود.

وی با اشاره به نگرانی های اعضای مجلس خبرگان درباره فضای مجازی و جنگ فرهنگی در این عرصه، بیان کرد: ‌ما نگران مسائل فرهنگی هستیم اما نگران این نیستیم که مردم مطالب را بدانند، درواقع ما نگرانیم که اجازه خوردن سم به مردم داده نشود چرا که وبای فرهنگی و سیاسی کمتر از میکروب وبا نیست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دولت که سایت‌ها و فضاهای فاسد را می‌شناسد باید در این زمینه فعال باشد، افزود: هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد بیگانگان بیایند و خط بدهند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه درحال حاضر 40 میلیون نفر عضو کانال‌ها و فضای مجازی هستند خط سیاسی و فرهنگی خود را از طرف می‌گیرند، گفت:‌ این مسئله باید مدیریت شود و این وظیفه نظام و دولت اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار حجاب در کشور، تصریح کرد: حجاب یک مسئله شرعی و دینی است، در نشست با اعضای خبرگان گفته شد دولت باید درباره مسئله حجاب در نهادهایی که زیر نظر آن‌هاست، دقت لازم را داشته باشد و در نهادهایی مانند بیمارستان و هواپیمایی در ترویج حجاب پیشگام باشند.

آیت‌الله خاتمی درباره همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق یادآور شد: دشمن مدت‌هاست که در پی ساختار اسرائیل جدید در منطقه است و این اسرائیل جدید را از تجزیه عراق شروع می‌کنند؛ اگر می‌خواهیم که جنگ و اختلاف و آدم کشی در منطقه نباشد، نباید اجازه دهیم این همه‌پرسی فتنه‌گرانه صورت بگیرد و ازاین‌رو ما ایجاد این غده سرطانی در منطقه را محکوم کردیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز تاسف از نسل کشی در میانمار تاکید کرد: متاسفانه شاهد سکوت نهادهای بین‌المللی و جهان اسلام در قبال این نسل‌کشی و جنایت هستیم.

وی ادامه داد: نیروهای داعش و گروه‌های تکفیری نفس‌های آخر خود را می‌کشند، اما تا می‌توانند در حال تولید فتنه‌گری هستند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: مسئولان اقلیم کردستان باید سر عقل بیایند و در میدان اسرائیل بازی نکنند.

آیت‌الله خاتمی درباره اظهارات ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، ادامه داد: ما اراجیف ترامپ را محکوم می‌کنیم و این‌گونه سخنان در شان یک رئیس‌جمهور نیست که تا این حد سبک سخن بگوید و مادامی‌که سیاست‌های استکباری در این کشور جریان دارند باید شعار مرگ بر آمریکا داد و این شعار علیه مردم این کشور نیست بلکه علیه دولتمردان و سیاست‌های آن‌هاست.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان در پاسخ به سؤالی که خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا مراسم بزرگداشتی از سوی این مجلس برای مرحوم هاشمی رفسنجانی برگزار نشد، گفت:‌ مجلس خبرگان یک مجلس قانون‌گذاری است و سنتی نیست لذا ما برای هیچ‌کس از حمله آیات مشکینی و مهدوی کنی مجلس بزرگداشت نگرفتیم اما در اجلاسیه یاد ایشان را گرامی داشتیم.

انتهای پیام/

 

آیت الله خاتمی: اراجیف ترامپ در سازمان ملل را محکوم می کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
صد رحمت به اراجيف
آخرین اخبار