برنامه های شبکه باران و رادیو گیلان در محرم و هفته دفاع مقدس

شبکه باران و رادیو گیلان در ماه محرم و هفته دفاع مقدس ویژه برنامه های مخصوص این ایام را به روی آنتن می فرستد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه امسال هفته دفاع مقدس با ماه محرم متقارن شده ،گفت: این فرصتی ارزشمند است که از تلاقی این دو واقعه بهره لازم را برده و مفاهیم ایثار و شهادت و اهداف قیام و نهضت عاشورا را به ویژه به نسل جوان انتقال دهیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،امربه معروف و نهی از منکر ، پیام عاشورا و شهدای مدافع حرم محور اصلی برنامه های صدا و سیمای مرکز گیلان را در این ایام تشکیل می دهند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان اظهار داشت: سیمای مرکز گیلان با ویژه برنامه های  «سوگنامه ماه و خورشید»، پخش زنده همایش های شیرخوارگان حسینی و احلی من العسل، سخنرانی های ویژه برای ماه محرم  و با ویژه برنامه های روایت شیدایی، پخش زنده رژه نیروهای مسلح، آسمانی‌ها، قدسیان، راهیان نور و فیلم ها و مستندهای مناسبتی در هفته دفاع مقدس همراه بینندگان شبکه باران خواهد بود.

ظهیری به پخش زنده برنامه های سیمای مرکز گیلان برای پوشش زنده عزاداری های مردم گیلان اشاره کرد و گفت: مراسم تجمع عزاداران حسینی در شهرهای رشت، آستانه اشرفیه، رودسر، ماسال و منطقه آزاد بندرانزلی در روزهای تاسوعا و عاشورا به طور زنده از شبکه های استانی و ملی پخش خواهد شد.

وی « هشت سال عاشقی»، نمایشهای 30دقیقه ای «نذر باران » و «تکیه حضرت ابوالفضل(ع)»، را از دیگر برنامه‌های تلویزیون در ماه محرم عنوان و خاطر نشان کرد: «سرود اشک» با موضوع شعر عاشورایی، پخش 4 سخنرانی  از سخنرانان برجسته استان در روزهای تاسوعا و عاشورا، بسته هایی تحت عنوان مداحی از نگاه ولایت به عنوان ویژه برنامه های شبکه باران در ماه محرم  است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان افزود: همچنین رادیو گیلان با ویژه برنامه های هشت سال عاشقی، نمایش «مسافران باران» ویژه  شهدای مدافع حرم، «نوای نینوا» با موضوع اشعار دفاع مقدس، نمایش «مرد سوم»، مستند« PCR77»  در هفته دفاع مقدس مخاطبان خود را همراهی می کند .

ظهیری تصریح کرد: خبر گیلان نیز با پخش گزارش های ویژه آیین‌ها و عزاداری‌های مردم گیلان در ماه محرم و اخبار و رویدادهای هفته دفاع مقدس و با گفتگوهای ویژه خبری با فرماندهان و کارشناسان مذهبی ، برنامه های این ایام را منعکس خواهد کرد.

انتهای پیام/اص

برنامه های تلویزیون و رادیو استان گیلان در محرم و دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.