کتابخانه ها باید به سراغ کتابخوانان بروند

نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی زیربنای توسعه هر جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نشست مشترک بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر‌و کلیایی با حضور حجت‌الاسلام سید‌جواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی، مرتضی محمدزاده مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، اعضای انجمن خیران کتابخانه‌ساز شهرستان، رئیس اداره و کتابداران شهر سنقر در محل کتابخانه عمومی علامه مجلسی برگزار شد.

نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم این شهرستان ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی است.

حجت‌الاسلام سید‌جواد حسینی‌کیا فرهنگ کتاب و کتابخوانی را زیربنای توسعه هر جامعه دانست و گفت: با توجه به گزارش مدیرکل کتابخانه های عمومی، خدمات گسترده و مفیدی در عرصه کتاب و کتابخوانی را به افراد جامعه ارائه کرده است، اما نیاز به تغییر شیوه دارد.

وی تصریح کرد: کتابخانه ها نباید منتظر ارباب رجوع باشند و باید به سراغ کتابخوانان بروند، در شهرک‌های حاشیه‌ای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی بیشتری داشته باشید.

حسینی‌کیا در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) در ماه‌های محرم و صفر، خاطرنشان کرد: می‌توان از مبلغان دینی که در این ایام حضور دارند برای تبلیغ کتاب و کتابخوانی و نیز معرفی کتاب در هر شب استفاده کرد.

 

مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز، گفت: گزارش عملکرد مدیرکل و وضعیت مطلوب کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر موجب دلگرمی است.

مرتضی محمدزاده در ادامه با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی برای هزینه‌های پرسنلی هفت هزار و 400 نیروی شاغل و نگهداری سه هزار و 346 باب کتابخانه عمومی فعال در سراسر کشور نیاز به 450 میلیارد تومان بودجه دارد، بیان کرد: این در حالی‌ است که اعتبار مصوب شده نهاد در سال گذشته حدود 140 میلیارد بوده است، لذا این نهاد برای خرید و تامین منابع، تجهیزات، نشریات و مجلات مورد نیاز کتابخانه‌ها و همچنین هزینه‌های جانبی آن‌ها با کمبود اعتبار مواجه خواهد بود.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی بر حسب تقسیمات جدید کشوری و افزایش جمعیت در حال رشد هستند، که به تبع آن تعداد کتابخانه‌ها و نیروی انسانی جدید هم اضافه خواهد شد، لذا نیاز است که اعتبارات مجموعه نیز افزایش یابد.

 

انتهای پیام/ز

برای تجهیز کتابخانه ها با کمبود بودجه مواجه هستیم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار