سرپرست شهرداری سمنان؛

حرکت نمادین کاروان کربلا در سمنان

این حرکت نمادین قرار است هم‌زمان با فرارسیدن ایام محرم و سیاه‌پوش شدن تکایا و حسینیه‌های شهر سمنان انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حمید دهرویه سرپرست شهرداری سمنان گفت: حرکت کاروان نمادین کربلا به منظور به تصویر کشیدن وقایع منجر به شهادت شهدای عاشورا در زمان صدر اسلام انجام می‌شود.


وی با اشاره به اینکه امروز عموم مردم نیازمند فرهنگ حسینی و عاشورایی‌اند افزود: حرکت‌ها و برنامه‌های این‌چنینی سبب درک درست مردم جامعه از عظمت کار ائمه معصومین (ع) در زمان صدر اسلام شده و جامعه را از آن آگاه‌تر می‌کند.


سرپرست شهرداری سمنان با اشاره به مسیر حرکت کاروان نمادین کربلا در این شهر تصریح کرد: حرکت نمادین کربلا از معراج‌الشهدای شهر سمنان آغاز شده و تا آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی (ع) این شهر ادامه دارد.


وی افزود: این حرکت نمادین قرار است فردا و هم‌زمان با فرارسیدن ایام محرم و سیاه‌پوش شدن تکایا و حسینیه‌های شهر سمنان انجام شود.


دهرویه با اشاره به اقدامات شهرداری سمنان در راستای فضاسازی مرکز استان سمنان به مناسبت ماه محرم افزود: فضاسازی شهری برای ایام حزن و اندوه شهادت شهدای کربلا در شهر سمنان انجام شده و در تعدادی از معابر نیز در حال انجام است. تکایا و حسینیه‌ها نیز آئین سیاه‌پوشان را بر اساس سنت دیرینه خود انجام می‌دهند.


انتهای پیام / د


اجرای حرکت نمادین کاروان کربلا در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار