رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان؛

کاهش آمار تعطیلی واحدهای صنعتی استان سمنان

درگذشته 33 درصد از واحدهای تولیدی استان سمنان به دلایل مختلفی تعطیل‌شده بود که اکنون این آمار به 21 درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در حاشیه بازدید مشاور هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از برخی واحدهای صنعتی و معدنی سمنان به تشریح وضعیت و عملکرد این بخش در استان سمنان پرداخت و گفت: بالغ‌بر یک هزار و 854 واحد صنعتی و 540 معدن فعال در استان سمنان وجود دارد که رتبه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان را در مقایسه با سایر استان‌های هم‌جوار متمایز می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و رونق تولید یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است افزود: تاکنون بیش از 70 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کردند برگزارشده است.


اسودی تصریح کرد: درگذشته 33 درصد از واحدهای تولیدی استان سمنان به دلایل مختلفی تعطیل‌شده بود که اکنون این آمار به 21 درصد کاهش‌یافته است.


وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مشغول به کار هستند افزود: بالغ‌بر 50 هزار میلیارد ریال در این بخش سرمایه‌گذاری شده است که بیش از 41 هزار میلیارد ریال سهم واحدهای صنعتی و 9 هزار میلیارد ریال نیز سهم واحدهای معدنی این استان است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه 47 از واحدهای صنعتی و معدنی با بازدهی 37 درصدی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: افزایش بازدهی و رونق تولید آن‌ها با اجرایی شدن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ارائه خدمات بانکی ارتقا می‌یابد.


وی 55 درصد مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را در بخش رکود بازار اعلام کرد و افزود: مشکلات 74 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش نقدینگی، 45 درصد بازگشت پول، 40 درصد بدهی به بانکی، 30 درصد مشکلاتی بود که با سایر نهادهای دولتی و دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده است.


اسودی با اشاره به وضعیت صادرات و واردات کالاها در استان سمنان افزود: از ابتدای سال 96 تاکنون بالغ‌بر 185 هزار تن کالا به ارزش 73 میلیون دلار از استان صادرشده است و 10 هزار تن کالا به ارزش 31 میلیون دلار به استان واردشده است.


انتهای پیام/ د


تعطیلی واحدهای صنعتی استان سمنان کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار