مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز

تجهیز هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی الیگودرز به سیستم آبیاری تحت فشار

یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی الیگودرز به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامی، مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز گفت: سال گذشته مقدار ۲۰۰ هکتار از اراضی الیگودرز زیر کشت کلزا رفت اما به دلیل شرایط نامساعد جوی برداشت خوبی حاصل نشد ولی امسال با توجه به ظرفیت‌های موجود ۲۵۰ هکتار زیر کشت این دانه روغنی رفت.

مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز ظرفیت تولید گندم شهرستان را ۱۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: سال زراعی ۹۴ و ۹۵ تولید گندم الیگودرز به ۷۰ هزار تن رسید اما امسال به‌رغم اینکه ۴۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم رفت شاهد تولید ۵۰ هزار تن گندم بودیم که این کاهش نسبت به سال گذشته بر اثر شرایط نامساعد جوی به وجود آمد.

غلامی توسعه کاشت گیاهان دارویی را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی دانست و افزود: از سال ۹۳ کاشت گل محمدی را در دستور کار قرار دادیم و با کاشت ۱۳۰ هکتار گل محمدی و با توجه به کیفیت این محصول در الیگودرز امیدواریم این شهرستان به قطب تولید گل محمدی تبدیل شود.

وی به صادرات این محصول به کاشان اشاره نمود و افزود: نبود صنایع تبدیلی جهت فرآوری این محصول و حتی دیگر محصولات الیگودرز را گرفتار خام فروشی نموده است.

مدیر جهاد کشاورزی الیگودرز به کاشت ۱۰۰ هکتار موسیر و ۳۰ هکتار زعفران در شهرستان اشاره نمود و افزود: همایش برداشت زعفران آبان ماه در الیگودرز برگزار خواهد شد.

غلامی از جمله مشکلات کشاورزان را به‌ویژه در بحث کاشت گیاهان دارویی موانع دریافت تسهیلات کم‌بهره و تأخیر در پرداخت خسارات صندوق بیمه دانست و گفت: با توجه به اهمیت تولید در کشور امیدواریم مسؤولین مربوطه به مشکلات این قشر توجه نمایند.

انتهای پیام/ د

یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی الیگودرز به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.