رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ؛

لزوم اصلاح رویکرد و تغییر نگرش به شهرداری مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت:اصلاح رویکرد و تغییر نگرش به شهرداری از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری پنجم است،

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمدرضا حیدری در مراسم معارفه شهردار مشهد افزود: گفتمان اصلاحات برگرفته از آموزه‌های دینی و ریشه در تاریخ یکصد ساله مبارزات مردم ایران دارد.


وی گفت: جریان اصلاحات به دنبال اصلاح وضع موجود از طریق ساز و کار‌های قانونی است و دل در گروی انقلاب دارد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود:مدیریت شهری دارای وظایف مشخصی است و انتظارات خارج از این وظایف در کنار کمبود منابع شهری از چالش‌های جدی شهرداری است.

حیدری  گفت:قانون شهرداری‌ها تکلیف ما را مشخص کرده و آن هم اینکه درآمد‌ها صرفا باید در حوزه وظایف مدیریت شهری هزینه شود.

وی افزود:از ١٠ ماه پیش هیچ پرداختی به پیمانکاران شهرداری مشهد انجام نگرفته است و متاسفانه پیمانکاران به همین دلیل اموال خود را به فروش گذاشته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد:شورای پنجم صرفا بر مدار قانون و رضایت مردم تصمیم می‌گیرد.
 

در دوره چهارم مدیریت شهری اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شد

 
علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: مشهد جهان شهر است و نباید به یک شهر منطقه‌ای یا ملی محدود شود


وی افزود:وداع با دوستانی که چند سال تلاش کردند یکی از تلخی‌های مراسمات تودیع و معارفه است. آغاز به کار مدیران جدید و با انگیزه، شیرینی این مراسم است.

رشیدیان ادامه داد:امیدواریم تغییرات در مسئولیت ها، همانند رسالت پیامبران برای تکمیل فعالیت‌های گذشته باشد.

وی گفت: مدیران باید نقاط قوت دوره‌های گذشته را حفظ کرده و نقاط ضعف را در جهت اداره شهر مدیریت کنند.



استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: افزایش جمعیت در شهر مشهد نیازمندی‌هایی دارد که همگان باید برای رفع این نیاز‌ها و اعتلای این کلانشهر کمک کنند.

رشیدیان گفت: در دوره چهارم مدیریت شهری اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شد که مدیریت جدید باید آن‌ها را توسعه دهد.

وی افزود: فضای سبز، معابر، حمل و نقل و بافت پیرامون حرم از جمله معیار‌هایی است که باید در دوره مدیریت پنجم نیز مورد توجه قرار بگیرد.
 

شهردار جدید مشهد انسانی فنی و متخصص است

 لزوم اصلاح رویکرد و تغییر نگرش به شهرداری مشهد
 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هم در ادامه این مراسم گفت:اگر هدف ما مدیران از پذیرش مسئولیت جز خدمت به مردم باشد، شکست خورده ایم.

مرتضی بختیاری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم در فرمایشاتشان بار‌ها به هدف مقدس خدمت به مردم از پذیرش مسئولیت اشاره فرمود: ه اند، افزود: در هر سنگری هستیم باید آنچنان به مردم خدمت کنیم که روزی حسرت آن را نخوریم. به شهردار سابق و اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر خداقوت می‌گوییم، ٤ سال گذشته در تاریخ شهر مشهد ماندگار خواهد شد.

وی بیان کرد: عملکرد خوب اقای تقی زاده خامسی گواهی از شخصیت ایشان است. شهردار جدید مشهد انسانی فنی و متخصص است که خدمت را پیشه کار خود می‌کند و هرگز در تصمیمات خود سیاسی کاری نمی‌کند.

بختیاری گفت: استان قدس تا کنون کار‌های بزرگی انجام داده و آیت الله رئیسی تاکید کردند استان قدس در خدمت شهرداری و همه دستگاه‌هایی است که به مشهد و زائران خدمت داشته باشد هست؛ کار‌های زیادی است ک. باید در کنار هم انجام دهیم همه با هم در خدمت مردم و زائران باشیم.
 


دولت و آستان قدس رضوی با تمام امکانات باید برایی رفع معضلات اهتمام بورزند

 لزوم اصلاح رویکرد و تغییر نگرش به شهرداری مشهد
 
علی جنتی، وزیر سابق ارشاد درادامه مراسم با اشاره به اینکه دولت و آستان قدس رضوی با تمام امکانات به رفع مشکلات مشهد اهتمام بورزندگفت: همه ما می‌دانیم که مشهد پس از تهران بزرگترین کلانشهر کشور است و دارای معضلات متعددی است.

وی افزود:علی رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز گره‌های ترافیکی به عنوان یک معضل کلانشهر مشهد مطرح می‌شود.

جنتی گفت:حاشیه نشینی هم یکی دیگر از معضلات شهری است که در سفر‌های استانی هیات دولت مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تنها شهرداری مشهد نمی‌تواند با همه امکانات با این معضلات مقابله کند، دولت و آستان قدس رضوی با تمام امکانات باید برایی رفع این معضلات اهتمام بورزند.
 
 
 
قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد هم در ادامه مراسم گفت: به آقای مرتضوی برای این مدت خدا قوت می‌گویم، بنده که تاکنون عملکردی نداشتم بنابراین در فرصت‌های آینده صحبت خواهم کرد.

وی افزود: من هم نیتم تنها خدمت به زائران، مجاوران خوشنودی رهبری و خانواده شهدا و جانبازان است.

تقی زاده بیان کرد:از همه می‌خواهم برای من دعا کنند.

شهردار مشهد همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص نارضایتی مردم از جمع‌آوری پرده‌های عزاداری نیز گفت: چند روز پیش که در شهر گشت میزدم شاهد نامنظمی نصب پرده‌های عزاداری بودم به همین جهت به حوزه خدمات شهری گفتم که این موارد را نظم بدهند.

تفی زاده افزود: بنده خودم هییتی و اهل جنگ هستم، این اقدام نیز تنها ساماندهی این پرده‌ها در سطح شهر بوده است.
 
 
انتهای پیام//ف.ف
 

تودیع ومعارفه شهردار مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.