معتمدی خبر داد:

برنامه‌های درسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازنگری می‌شوند

رئیس دانشگاه امیرکبیر از بازنگری برنامه‌های درسی دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه خبر داد.

برنامه‌های درسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازنگری می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی امیرکبیر که امروز در این دانشگاه برگزار شد،گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جزو قدیمی ترین دانشگاه های صنعتی کشور محسوب می شود.

وی افزود: این دانشگاه دارای 16 دانشکده و چهار پردیس است که تمام رشته های مهندسی و علوم پایه در این دانشگاه تدریس می شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: این دانشگاه دارای 14 هزار دانشجو است که 50 درصد این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.

معتمدی ادامه داد: این دانشگاه دارای برنامه راهبردی است که فعالیت های اجرایی این برنامه از سه سال گذشته آغاز شده و براساس این برنامه قرار است در میان 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گیریم.

وی با اشاره به بازنگری برنامه های درسی این دانشگاه گفت: بازنگری برنامه های درسی مقطع کارشناسی دانشگاه امیرکبیر به اتمام رسیده است و اجرایی خواهند شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: این دانشگاه در حوزه بین المللی در پایگاه های بین المللی کیو اس و تایمز 100 درصد افزایش امتیاز کسب کرده است و در حوزه پژوهشی نیز این دانشگاه رتبه 30 جهان را به خود اختصاص داده است.

معتمدی بیان کرد: 10 نفر از اساتید این دانشگاه در سمت های مختلف در وزارتخانه ها طی سال های گذشته مشغول به فعالیت بوده اند.

وی خطاب به دانشجویان جدید الورود دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: ورود به دانشگاه انتهای کار نیست بلکه دانشجویان برای جلوگیری از افت تحصیلی باید در دوران دانشجویی نیز به دنبال فعالیت های آموزشی و پژوهشی باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: دوران دانشجویی جزو حساس ترین دوران های زندگی فرد به شمار می رود بنابراین اولیا نباید پس از ورود فرزندان خود به دانشگاه آنها را رها کنند.

معتمدی یادآورشد: تعداد زیادی مراجعه به بخش مشاوره دانشگاه انجام می شود که این مراجعه ها به دلیل مشکلات روحی، درسی و شرایط جدید زندگی دانشجویان است که ارتباط مناسب اولیا با دانشگاه می تواند از بروز بسیاری از این مشکلات جلوگیری کند.

دانشجویان جدیدالورود نیازمند برنامه هستند

همچنین در ادامه مراسم حجت الاسلام میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشجویان اگر می خواهند پس از ورود به دانشگاه در حوزه های مختلف موفق شوند باید برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: دانشجویان باید با برنامه ریزی بدانند که چه موضوعی را دنبال می کنند، انگیزه آنها برای ادامه تحصیل چیست و چگونه زمان خود را مدیریت کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر افزود: دانشجویان باید پس از ورود به دانشگاه کتاب کار تدوین و براساس این کتاب حرکت کنند.

میراحمدی تصریح کرد: همچنین دانشجویان در دوران تحصیل خود نیازمند مشاوره و راهنمایی هستند که در این راستا لازم است از تجربه های اساتید استفاده کنند.

وی عنوان کرد: دوران دانشجویی پیمودن یک راه است و اگر از ابتدا این مسیر کج نهاده شود تا پایان این مسیر کج دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار