فرماندار سرخس ؛

سرخس شهری پایه گذار در عرصه دامداری و کشاورزی است

مردم سرخس رغبتی برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی شهرستان به دلیل عدم مالکیت اراضی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حسین سنجرانی فرماندار سرخس در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گفت: عمده مردم سرخس کشاورز و دامدار هستند که می‌طلبد شرایط بهتری را برای این قشر شهرستان اجرایی ساخت.


وی  افزود: مشارکت و همیاری همه دستگاه‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان برای ایجاد و راه اندازی شرایط بهتر و بیشتر در بخش کشاورزی است.

فرماندار سرخسگفت: زمینه سازی شرایط بهتر برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی الویت کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی است و از این رو می‌بایست اعضا برنامه‌های کارگروه را با تلاش بیشتر دنبال نمایند.

سنجرانی با اشاره به وضعیت دام و چراع در شهرستان تصریح کرد: ورود دام‌های غیر مجاز در سال‌های گذشته مستمر بوده است که باعث تخریب و از بین رفتن مراتع شهرستان شده است.

وی اظهار داشت: تخریب مراتع ملی یکی از اقداماتی است که توسط افراد سود جو انجام شده بود که متاسفانه با چراغ سبزبرخی از دست اندرکاران اراضی همراه بوده است و بر این اساس شورای تامین شهرستان با اقتدار جلوی این اقدام را گرفته است.

رئیس کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی سرخس گفت: مبارزه با آفات و بیماری‌های موجود در بخش کشاورزی شهرستان یکی دیگر از اقداماتی است که در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان و همچنین کارگروه کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.

سنجرانی گفت: تعامل سایر دستگاه‌ها با جهاد کشاورزی می‌تواند باعث رشد و توسعه سطح کشاورزی شهرستان شود.

فرماندار سرخس افزود: مجموعه دولتی شهرستان برنامه ریزی جامعی را برای اشتغال جوانان شهرستان تدوین کرده است که در جلسات بین شهرستان و آستان قدس مورد تاکید و بررسی قرار گرفته است که امیدواریم با همکاری و توجه آستان قدس اجرایی شود و تعداد زیادی از جوانان بیکار در این حوزه مشغول به کار شوند.

وی  با اشاره به میزان لوله گذاری در بخش کشاورزی شهرستان اظهار داشت: لوله گذاری چاه‌های کشاورزی شهرستان یکی از راه‌های صرفه جویی در مصرف آب است که می‌بایست با شتاب بیشتری در دولت دوازدهم مورد پیگیری قرار گیرد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان سرخس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.