پیش بینی برداشت 13 هزار و 720 تن انگور رشه در سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد گفت: پیش بینی می شود در سال جاری 13 هزار و 720 تن انگور رشه درسروآباد برداشت شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مجید قاسمی مدیر جهاد کشاورزی سروآباد در جشنواره انگور رشه که با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در سروآباد برگزار شد،گفت: از هزار و 760 هکتار باغ انگور رشه دیم در شهرستان سروآباد هزار و 330 هکتار آن بارور است.

وی افزود:به طور متوسط در هر هکتار 7تن انگور رشه برداشت می شود که پیش بینی می شود در مجموع 13 هزار و 720 تن انگور رشه در شهرستان در سال جاری برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد بیان کرد: کار کارشناسی در بحث کشاورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نشان داده که با وجود مشکلات کم آبی کارهای کارشناسی زمینه رشد و توسعه کشاورزی و باغداری را فراهم می‌سازد. 

 قاسمی از توسعه 2 هزار و 600 هکتار باغات در سال زراعی امسال در شهرستان سروآباد خبر داد و اظهار کرد: به هر میزان توسعه باغات دیم به شهرستان واگذار شود آمادگی برای انجام آن وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سروآباد اضافه کرد: اگر مشکل و مسئله مناطق حفاظت شده در این شهرستان نیز رفع شود و 3 هزار و 700 هکتار اراضی قابل کشت از این طریق در اختیارمان قرار گیرد قطعا شاهد توسعه هرچه بیشتر در زمینه کشاورزی در این شهرستان خواهیم بود.

 وی از برداشت 45 هزار تن محصول باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان در سال گذشته 9 هزار تن انگور رشه بود که امسال چیزی حدود 13 هزار و 300 تن به این میزان افزوده شده است.

 قاسمی با بیان اینکه تولید محصولات باغی و کشاورزی در شهرستان سروآباد مصداق واقعی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است، گفت: در حال حاضر باغات انگور رشه شهرستان سروآباد به ازای هر 5 هکتار یک شغل ایجاد کرده است که در مجموع 95 شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز به واسطه اقداماتی که در زمینه توسعه کشاورزی و باغداری در روستاهای سروآباد انجام شده شاهد مهاجرت معکوس روستائیان از سمت شهر به روستاها هستیم، افزود: ایجاد بسترهای توسعه در روستاهای مرز نشین به منظور تثبت جمعیت آنها نیازی ضروری است.

انتهای پیام/ م ح

برداشت 45 هزار تن محصول باغی در سروآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.