باشگاه فرهنگی؛

مناسبتی که از نگاه هنرمندان تئاتر جامانده است/ سینمای دفاع مقدس جان دوباره می‌گیرد

پایان هر هفته فرصت مناسبی است؛ تا زمانی را به همراه خانواده و دوستان خود بگذرانیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت‌ و گذار با خانواده و دوستان به دست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آنها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن‌ ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

 

سینمایی آخر هفته

در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس، فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» با روایتی از سرگذشت بچه های هشت سال جنگ تحمیلی می تواند فرصت مناسبی باشد تا اولین فیلم بلند مریم دوستی همزمان با ماه محرم و هفته دفاع مقدس دقایقی را برای مخاطبان سینما فراهم آورد.
 
«دریاچه ماهی» نخستین فیلم بلند سینمایی مریم دوستی است که به تهیه کنندگی سعید سعدی در بخش چشم‌انداز سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود.

در خلاصه داستان «دریاچه ماهی» آمده است: چند داستان موازی، سرگذشت بچه‌های جنگ را روایت می‌کند که پس از سال‌ها در نقطه مشترکی به یکدیگر می‌رسند و در این میان عشق گمشده‌ای پیدا می‌شود.

در این فیلم نادر فلاح، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، حسن نجاریان، رهام تدریسی، حدیثه تهرانی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسداللهی، حسین باشه آهنگر، ابراهیم برزیده، علی نجاریان، کاوه احمدی، مهدی الیاسی، گلشید بحرایی، سعید بیات، علی فرهادی، با هنرمندی علی دهکردی و با حضور افتخاری: افشین هاشمی نقش‌آفرینی می‌کنند.
 
 

تئاتر آخر هفته

 تئاتر آخر هفته این گزارش را به تلنگری اختصاص می‌دهیم که شاید از پر رنگ نبودن، نمایش‌نامه های ایرانی برآمده است.

با توجه به اینکه در پایان هر هفته یک اثر نمایشی به فراخور همان روز ارائه می‌دهیم و این هفته  با اولین روز از ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس مقارن شده است، اما متاسفانه اثر مناسبی را برای معرفی به مخاطبان پیدا نکرده‌ایم و در جایی با تعطیلی سالن های نمایشی در ماه محرم مواجه شدیم.

مگر این نیست که نمایش آیینی جزو ارزشمندترین هنر ایرانی است و یا اینکه می‌توان با اجرای چنین آثاری فرهنگ ایرانی، عاشورایی و .... را به همگان معرفی کرد؟

 

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم تلویزیونی «پرواز خاموش» به کارگردانی حسن برزیده، جمعه 31 شهریورماه ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: عباس، خلبان یک هواپیمای جنگی، به همراه دوربین‌های ساخت وطن که برای اولین بار روی جنگنده‌ای سوار شده است، برای شناسایی موقعیت دشمن به آن سوی مرزها می‌رود. ولی دشمن به هنگام برگشت هواپیما و خلبان را هدف قرار می‌دهد و از برج مراقب به او خبر می‌دهند که هواپیما نباید به دست دشمن برسد. عباس زنجانی (خلبان) با وجود زخمی که برداشته، مصمم می‌شود که در اولین فرودگاه در خاک ایران به زمین بنشیند، اما فرودگاه آبادان قدیمی و مخروبه است و قبلاً به وسیله دشمن تخریب شده است....

در این فیلم حسین یاری و بهمن دان نقش‌‌آفرینی کرده‌اند.

 انتهای پیام/

پیشنهاد فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان برای تعطیلات آخر هفته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار