اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال در مناطق روستایی

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : با مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت وام یک و نیم میلیارد دلاری برای اشتغال در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر بزودی ابلاغ می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،حمید کلانتری معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شب گذشته در حاشیه بازدید از روستای های محروم فهرج در جلسه ای که با حضور حبیب الله نیکزادی نماینده مردم شرق و غلامرضا نژاد خالقی فرماندار فهرج از اجرای طرح روستا تعاون ،هزار روستا هزار تعاونی در کشور بزودی خبر داد و افزود : با مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت وام یک و نیم میلیارد دلاری برای اشتغال در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر بزودی ابلاغ می شود .

کلانتری اظهار داشت: که در این زمینه 3 دستگاه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در این طرح مسئول اند و به تعاونی ها تسهیلات 6 درصد پرداخت می شود .
وی در ادامه با اشاره به سفر به مناطق محروم این شهرستان در بخش نگین کویر اظهار داشت: راه اندازی تعاونی و ایجاد اشتغال باعث محرومیت زدایی خواهد شد .

وی در ادامه با توجه به محرومیت این شهرستان در زمینه راه انداری 15 تعاونی برای ایجاد اشتغال  موافقت کرد.

معاون وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی در ادامه خواستار تشکیل هییت امنای توسعه متشکل از فرماندار ، امام جمعه ، خیرین ، جوانان تحصیل کرده و با نفوذ شد و در ادامه تاکید کرد مهمترین رویکرد ما توسعه و آگاهی مردم و آموزش و توانمندی مردم است.

همچنین غلامرضا نژاد خالقی فرماندار فهرج مهمترین مشکل اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی را کمبود نیرو و وسیله نقلیه بیان کرد
همچنین حبیب الله نیکزادی نماینده مردم شرق استان در این جلسه نرخ بیکاری را در شهرستان فهرج را 30درصد بیان کرد :نیکزادی در ادامه با گلایه بر دایر بودن اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی فهرج بصورت نمایندگی گفت: فهرج شهرستان است اما هنوز اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بصورت نمایندگی و با یک نیرو اداره می شود.

وی در ادامه با اشاره به سفر دکتر روحانی به استان و سفر سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورنمایندگی از دولت به فهرج اظهار داشت : معاون توسعه روستایی و مناطق محروم به نمایندگی از ریاست جمهوری به فهرج سفر کردند و بازدید انجام دادند و گزارش ارائه کردند ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت .

انتهای پیام/ی

نرخ بیکاری در فهرج30درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار