نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس:

لزوم تشکیل شورای عمرانی توسعه در شهرستان خرم‌آباد

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت: شورای عمرانی توسعه شهر خرم‌آباد با حضور همه افراد اثرگذار با محوریت شورای شهر تشکیل شود.

ملکشاهی راد ظهر امروز در نشستی مشترک با اعضای شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به ابراز نارضایتی عمومی از وضعیت استان لرستان و شهر خرم‌آباد اظهار داشت: به‌جای بیان نارضایتی‌ها، مسائل و مشکلات راه‌حلی در جهت رهایی از این وضعیت طراحی نمی‌شود درحالی‌که امروز همه باید وضعیت موجود را تغییر دهیم.

وی بابیان اینکه هنگامی‌که کشور به سمت فعالیت‌های بخش خصوصی حرکت می‌کند میدان رقابت بخش خصوصی توسعه می‌یابد، افزود: در کنار زیرساخت‌های عمرانی، تکنولوژی و فنی زیرساخت فرهنگی نیز کمک می‌کند تا به اهداف ترسیم‌شده در این بخش دست‌یابیم و یکی از اقداماتی که نمایندگان شورا و مجلس موظف به انجام آن هستند این است که باید دسترسی به منابع را تسهیل نمایند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با تأکید بر همفکری و مشارکت نخبگان، اندیشمندان و صاحبان فکر به‌دور از مسائل و گرایشات سیاسی عنوان کرد: فرصتی برای مردم نیست که در دعواهای سیاسی دست‌ وپا بزنیم و ادامه این رویه فرصت سوزی است.

وی خواستار تشکیل شورای عمرانی توسعه شهر خرم‌آباد با حضور همه افراد اثرگذار با محوریت شورای شهر شد و افزود: شورای توسعه عمرانی شهر خرم‌آباد باید به ریاست استاندار و عضویت اعضای شورای شهر و اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران در حوزه عمرانی و مشاوران حوزه شهرسازی تشکیل شود.

ملکشاهی راد گفت: محور برنامه‌ریزی و توسعه شهر باید شورای شهر باشد و قانون شوراها نیز باید به سمتی رود که شوراها متولی امورات شهری باشند درحالی‌که شوراها در حال حاضر تنها روی مباحث شهرداری تمرکز دارند و مسائل فرهنگی و اقتصادی و حوزه سیاسی باید در شهر متولی داشته باشد بنابراین باید شورا جامعیت داشته باشد و همه نهادها حول محور شورا حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از قانون توسط شورای عالی استان‌ها در مجلس شکل می‌گیرد و اعضای شورا باید از این ظرفیت در راستای ارائه طرح‌ها به مجلس استفاده نمایند، تصریح کرد: نمایندگان مردم در شورا و مجلس ظرفیتی برای مردم هستند که به‌جای تخریب نمایندگان مردم باید از آن‌ها حداکثر استفاده را کرد و در این راستا مردم و رسانه‌ها باید با ایجاد وحدت و همدلی بین نمایندگان مردم تسهیل گر باشند چراکه نیاز به یک حرکت جمعی درعین‌حال منطقی، علمی و بر اساس اندیشه درست است ضمن اینکه اسناد بالادستی در حوزه برنامه جامع شهری و دیگر حوزه‌ها کم است و هنوز مطالعات آمایش سرزمینی انجام‌نشده و این خلأ بسیار بزرگی در بحث توزیع لرستان است.

وی در ادامه خواستار مشارکت بنیاد مسکن در زمینهٔ بازسازی بافت‌های فرسوده شهری در خرم‌آباد شد و تأکید کرد: افرادی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند تمکن مالی نداشته و توانایی پرداخت اقساط تسهیلات بانکی ویژه نوسازی املاک خود را ندارند علاوه بر اینکه ساخت‌وساز به دلیل کوچه‌های باریک در این بافت بسیار مشکل است بنابراین پیشنهاد شد بافت‌های فرسوده با مشارکت بنیاد مسکن بازسازی شود.

انتهای پیام/ د

تشکیل شورای عمرانی توسعه شهرستان خرم‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار