فرزند شهید حجت‌الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد

شهید بهشتی‌نژاد یکی از روحانیون مؤثر در انقلاب اسلامی بود

فرزند شهید حجت‌الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد گفت: شهید بهشتی‌نژاد یکی از روحانیون مؤثر در انقلاب اسلامی بود و می‌طلبید که در استان اصفهان از این شهید والامقام بیشتر تجلیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمدرضا بهشتی‌نژاد  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهید بهشتی‌نژاد از قبل از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی جزو مبارزان بود.

وی افزود: سخنرانی شهید بهشتی‌نژاد علیه رژیم طاغوت در بیت مرحوم آیت‌الله خادمی در هفتم محرم‌الحرام باعث تظاهرات عظیمی در شهر اصفهان شد و عده‌ای پس از آن سخنرانی به شهادت رسیدند.

فرزند شهید حجت‌الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد گفت: شهید بهشتی‌نژاد پیش از انقلاب تحت تعقیب ساواک بود و بعد از انقلاب نیز طبعاً به دلیل اشتیاق انقلابی و مبارزاتی به پیشنهاد شهید آیت‌الله دکتر بهشتی وارد قوه قضائیه شد و به مدت 9 ماه ریاست دادگاه‌های انقلاب شیراز را برعهده داشت.

وی تصریح کرد: شهر شیراز پیش از انقلاب از نظر فساد وضعیت نابسامانی داشت که طی 9 ماه مسؤولیت شهید بهشتی‌نژاد در این شهر، بسیاری از مشکلات فساد این شهر ساماندهی شد به طوری که مرحوم آیت‌الله دستغیب در یکی از خبطه‌های نماز جمعه از وی تجلیل کرد.

بهشتی‌نژاد عنوان داشت: شهید بهشتی‌نژاد در کنار قاطعیت انقلابی بسیار بااخلاق و دارای جاذبه و دافعه بود و در موقعیت‌های مناسب دارای رأفت اسلامی بود؛ شهید بهشتی‌نژاد خاری در چشم دشمنان اسلام بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی‌نژاد به دلیل ارائه خطابه‌های آتشین و تأثیرگذار پس از انقلاب از ائمه موقت جمعه اصفهان بود و در جمهوری اسلامی نقش مؤثری ایفا می‌کرد؛ سپس به وی پیشنهاد نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شد که یک روز پیش از برگزاری انتخابات و در 21 ماه مبارک رمضان پس از برگزاری مراسم احیاء به دست منافقان کوردل ترور و به درجه رفیع شهادت رسید و اگر این نیروی انقلابی وارد مجلس می‌شد، قطعاً از جمله افراد مؤثر در مجلس شورای اسلامی بود.

فرزند شهید حجت‌الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد یادآور شد: شهید بهشتی‌نژاد یکی از روحانیون مؤثر در انقلاب اسلامی بود و می‌طلبید که در استان اصفهان از این شهید والامقام بیشتر تجلیل شود و تجلیل از گذشت 36 سال از شهادت وی کمی دیرهنگام است.

وی تأکید کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب از بسیاری از حقایق انقلاب بی‌اطلاع هستند و معرفی وقایع و چهره‎های انقلاب اسلامی به این نسل‌ها و نسل‌های آینده نیازمند همت مسؤولان است؛ به فرمود رهبر معظم انقلاب باید مراقب باشیم که جای شهید و جلاد عوض نشود.

بهشتی‌نژاد در پایان بیان داشت: دشمنان داخلی و خارجی اخیراً درصدد آن هستند که منافقان و تروریست‌های اوایل انقلاب را مظلوم جلوه دهند، در حالی که نسل جوان از برخی از حقایق انقلاب بی‌خبر هستند؛ جنایات تروریست‌هایی که انقلابیون را در اوایل انقلاب به شهادت می‌رساندند مانند جنایات داعش بود و منافقان کوردل به کودکان هم رحم نمی‌کردند.

 

انتهای پیام/م

 

شهید بهشتی‌نژاد خاری در چشم دشمنان اسلام بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.