طرح توزیع بسته مهرانه در بویراحمد

طرح توزیع بسته مهرانه برای حمایت آموزشی از کودکان کار و خیابانی نخستین بار در شهرستان بویراحمد اجرا شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛طرح توزیع بسته مهرانه به منظور حمایت آموزشی از کودکان کار و خیابانی برای نخستین بار در شهرستان بویراحمد اجرا شد.


در آئین نمادین این طرح که در ساختمان اورژانس اجتماعی بهزیستی یاسوج برگزار شد مدیرکل بهزیستی استان گفت: در این طرح به 295 کودک دختر و پسر خیابانی شناسایی شده در شهرستان بویراحمد بسته های آموزشی و فرهنگی اهدا شد.


موسوی امجد سرانه اهداء این بسته به ازاء هر کودک خیابانی را 3 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : بسته های آموزشی اهدا شده به این کودکان شامل کیف ،کفش ،لوازم التحریر ،لباس،مسواک ،لیوان ،خمیردندان و دستمال مرطوب است.


وی میانگین سنی کودکان کار و خیابانی را 8 تا 15 سال برشمرد و گفت : بیشترین کودکان کار و خیابانی استان به علت مهاجرپذیر بودن در شهر یاسوج است.
موسوی امجد افزود: هدف از اجرای این طرح ارتقاء سطح کیفیت و رفاه اجتماعی کودکان کار ،کنترل و کاهش خطرات ناشی از حضور کودکان در خیابان و همچنین ساماندهی و توانمندسازی خانواده کودکان دارای کار است.


حجه الاسلام میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم کودکان کار و خیابانی را دانش آموزانی مستعد،باهوش و توانمند برشمرد و گفت:همه مسئولان باید با تعامل و همفکری،ساماندهی و ترغیب آنها به ادامه درس و تحصیل زمینه بروز و شکوفایی این استعدادها را فراهم کنند.

انتهای پیام/د

حمایت آموزشی از کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.