جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روح و جسم برجام بارها نقض شده است/ اتحادیه اروپا از نقش فانتزی خود بیرون آمده و عملیاتی شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: قطعا روح و جسم برجام نقض شده و بارها ظریف، عراقچی و رئیس جمهور به این موضوع اشاره کرده‌اند.

روح و جسم برجام بارها نقض شده است/ اتحادیه اروپا از نقش فانتزی خود بیرون آمده و عملیاتی شودمحمد جواد جمالی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارنظر موگرینی مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر آنکه تمامی اعضای گروه 5+1 براساس اعلام آژانس به تعهدات خود در برجام پایبند بوده‌اند، گفت: قطعا روح و جسم برجام نقض شده و بارها ظریف، عراقچی و رئیس جمهور به این موضوع اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ترامپ بارها اظهار کرده که برجام را به شکل کنونی قبول نداشته و به دنبال بازنگری در آن است، افزود: وزیر امور خارجه این کشور هم این موضع صریح کشور آمریکا را مورد تاکید قرار داده است.

جمالی تصریح کرد: آنها تنها به شرط بازنگری در برجام آن را تایید می‌کنند ،زیرا می‌خواهند مسائلی موشکی و دفاعی کشورمان را هم در آن بگنجانند.

نماینده مردم فسا با تاکید بر اینکه تمامی این اظهارات آمریکایی‌ها برای گریز و فرار از تبعات احتمالی برهم زدن برجام در حوزه مسائلی سیاسی و بین‌المللی است، اظهار کرد: آنها تنها بی‌صداقتی می‎کنند و به اجرای برجام متعهد نیستند زیرا معتقدند که طور دیگری باید برجام اجرا شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا باید مقداری از نقش فانتزی خود بیرون آمده و عملیاتی شود، گفت: توقع می‌رود و می‌رفت که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه 5+1 صرفا از موضع‌گیری در آمده و به صحنه عمل وارد می‌شدند.

وی افزود: آنها باید بگویند که طی همین دو سال که از عمر برجام می‌گذرد چه میزان در ایران توانسته‌اند سرمایه‌گذاری کرده و همکاری‌های بین‌ بانکی و اقتصادی داشته باشند.

نماینده مردم فسا تاکید کرد: متاسفانه آنها تنها موضع‌گیری می‌کنند، این شرط خوب است اما کافی نیست.

جمالی با بیان اینکه بهتر است اتحادیه اروپا مستقلانه‌تر به موضوع برجام وارد شده تا به درستی اجرا شود، خاطرنشان کرد: ما تاکنون خویشتن‌دار بوده و همه تعهداتمان را انجام داده‌ایم و هیچ بهانه‌ای هم برای اتحادیه اروپا و کشورهای 5+1 برای اجرا نکردن برجام نداده‌ایم.

انتهای پیام/

ترامپ بارها اعلام کرده  برجام را به شکل کنونی قبول نداشته و به دنبال بازنگری در آن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار