صدای لالایی مادران حسینی در آسمان آذربایجان غربی پیچید/علی اصغر سند مظلومیت حسین (ع)

صبح جمعه ۳۱ شهریور مادران آذربایجان غربی همزمان با سراسر دنیا در سوگ شش ماهه دشت کربلا گریستند و نوای «لالایی علی اصغر (ع)» سر دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛صبح امروز همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین آدینه ماه محرم الحرام در ۵۴ نقطه‌ی استان آذربایجان غربی  در حال برگزاری است.

اولین جمعه ماه محرم است، روزی که خیلی از مادر‌ها از سال پیش منتظر این روز بودند تا به همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی بیایند و فرزندشان را بیمه حضرت علی اصغر (ع) کنند.

مادران امروز شش ماهه هایشان را با غمی به بزرگی اندوه رباب در بغل گرفتند، دلهایشان مملو از غم و اندوه است، اینان آمدند تا علی اصغر (ع) با دستان کوچکش دستانشان را بگیرد.

داستان شهادت مظلومانه علی اصغر (ع) را همه شنیده‌اند، اما گویی این قصه غم تمام شدنی نیست، هر سال که محرم فرا می‌رسد، قصه غصه رباب (س) بار دیگر برلبان مادران شیعه جاری می‌شود، قصه حسین (ع) و مظلومیت او هنگامی که طفل شش ماهه اش را نزد دشمن برد تا او را سیراب کند، جان و دل را می‌سوزاند.

علی اصغر (ع) با زندگی کوتاه خود در کنار حسین بن علی (ع) تنها ندای لالایی رباب (س) و صوت ملکوتی بابا را شنید، اما معنای عطش و شهادت را به همه فهماند و نام خود را در ردیف نخستین عشقبازان عاشورا حک کرد و امروز و پس از بیش از یک هزار سال از ولادت و شهادت او، جهان، سیاه پوش به یاد لبان تشنه اش اشک بریزد.
 
صدای لالایی مادران حسینی در آسمان آذربایجان غربی پیچید/علی اصغر سند مظلومیت حسین (ع)

مراسم شیرخوارگان حسینی در ۵۴ نقطه آذربایجان غربی در حال برگزاری است


امیر شجاع زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم الحرام برابر ۳۱ شهریور ماه همزمان در ۴۵۰۰ نقطه ایران و جهان در ۵۴ نقطه شهر و روستای آذربایجان غربی در حال برگزاری است افزود: این آئین عظیم در ۲۳ نقطه‌ی ارومیه هم با حضور پرشکوه مادران و نوزادان شیرخوار ملبس به لباس سبز و پیشانی بند " یا صاحب الزمان عج" برپا می‌شود.
 
امیر شجاع زاده اضافه کرد: ۱۵ هزار دست لباس سبز ویژه نوزادان به همراه پیشانی بند "یا صاحب الزمان عج" امروز توزیع شد.

آری اینجا همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی است، جایی که شیرخوارگان شهرمان، در مساجد و تکایا زیباترین جامه‌های خویش را برکشیده، برخی نخستین باری است که آمده اند، از کوچکی شان می‌توان دریافت و برخی برای ادای نذر، شفا، درمان و دعا آمده اند، اما هر چه هست این خانه امروز حال و هوای دیگری دارد پس از شهادت شش ماهه دشت کربلا، همه خانه‌های خدا رنگ و بویی دیگر دارند.

امروز شاید همه شرکت کنندگان در آئین ویژه شیرخوارگان حسینی به مناسبت نخستین آدینه ماه محرم الحرام، یک صدا درس‌های عاشورا را در گوش شیر خوارگان زمزمه کردند تا شهیدان کربلا را الگوی خود قرار دهند.
 
صدای لالایی مادران حسینی در آسمان آذربایجان غربی پیچید/علی اصغر سند مظلومیت حسین (ع)

علی اصغر سند مظلومیت قیام امام حسین (ع) است


حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با بیان اینکه حضرت علی اصغر سند مظلومیت قیام عاشورا بود گفت: هدف از اجرای همایش شیرخوارگان حسینی نشان دادن این سند مظلومیت به دنیا و مانوس نمودن کودکان با فرهنگ حسینی است.

وی افزود: همایش محوری شیرخوارگان حسینی به یاد طفل شهید حضرت علی اصغر (ع) با هدف بیان بخشی از واقعه کربلا در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین محافل مذهبی در جهان اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت:آشنایی با نهضت عاشورا، پیام اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ستمگران از اهم اهداف برگزاری این مراسم است که هرساله به عظمت و شکوه آن افزوده می‌شود.

وی افزود:حضور مادران و شیرخوارگانشان در این همایش بزرگ، آماده سازی فرزندانشان برای یاری حضرت صاحب الزمان (عج) بوده و امید است کودکان و فرزندان با معارف مهدوی آشنا شوند.

صبر رباب(س)، استقامت و ایثار حسین(ع)، توان علی اکبر(ع)، رشادت ابوالفضل(ع) و تدین سجاد(ع) همه چنان آثاری در مکتب اسلام گذاشته اند که بی شک عاشورا را بزرگترین واقعه تاریخ اسلام می خوانند اما لبان تشنه شش ماهه حسین(ع) و گلوی چاک چاک علی اصغر(ع) چنان تصویری از بندگی، اخلاص و تدین از یک انسان در پهنای تاریخ نگاشت که هرگز نمونه اش در هیچ آسمان و زمینی یافت نمی شود.

 
گزارش از ندا موسی زاده
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.