مرزبان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی فیلمسازان دفاع مقدس، درک درستی از وقایع آن ندارند

یک تهیه‌کننده سینما گفت: امروز عده‌ای که فقط از جنگ شنیدند و آن را درک نکردند، فیلم می‌سازند و مسائل را پردازش نمی‌کنند.

مرزبانپروانه مرزبان تهیه‌کننده سینما درباره وضعیت امروز سینمای دفاع مقدس کشورمان، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آن طور که باید و شاید به این ژانر سینمایی پرداخته نشده است. دلیلش عقب‌نشینی قدیمی‌ها و افرادی است که جنگ را شناختند و آن را لمس کردند. الان عده‌ای که فقط از جنگ شنیدند و آن را درک و تحلیل نکردند، فیلم می‌سازند و نمی‌توانند به خوبی و درستی مسائل را پردازش کنند.

این تهیه کننده اظهار داشت: فیلمی که در این حوزه با حس و حال واقعی ساخته نشود، قطعاً برای مخاطب هم باورپذیر نخواهد بود.

مرزبان تصریح کرد: در ساختار فیلم های دفاع مقدس باید تغییرات اساسی ایجاد شود. باید چاشنی‌هایی در آنها گنجاند که برای مردم به عنوان مخاطب اصلی جذاب باشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چهل کچل» بیان کرد: وقتی که فیلم خوب در حوزه دفاع مقدس ساخته نشود، سرمایه‌گذار عقب می کشد، دولت حمایت نمی کند، سینماهای خوب شامل آن فیلم نمی‌شود و در نتیجه این نوع فیلم‌ها جایگاه اصلی خود را از دست می‌دهند.

مرزبان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از فیلمساز قوی در ژانر دفاع مقدس نام ببریم، ابراهیم حاتمی‌کیا مناسب‌ترین گزینه است. این کارگردان در جبهه‌های جنگ حضور داشته، آن را درک و از نزدیک لمس کرده است. در نتیجه همه تجربیات خود را در قالب فیلم با یکسری چاشنی هنری می‌گنجاند و ما شاهد آثار قابل تاملی از او هستیم.

 

انتهای پیام/

 

ارزیابی تهیه‌کننده «چهل کچل» از سینمای دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
فيلم جبهه اي فقط دهنمكي
آخرین اخبار