۱۴ مدال دستاورد کاروان شهید حججی در روز هفتم رقابت‌های آسیایی

نمایندگان کشورمان در هفتمین روز بازی‌های داخل سالن آسیا به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از ترکمنستان؛ روز هفتم مسابقات داخل سالن و هنر‌های رزمی آسیا ۲۰۱۷ در عشق آباد آغاز شد و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

**تکواندو

نتایج و حواشی هفتمین روز بازی های داخل سالن آسیا

**علی سهرابی تکواندو کار کشورمان در اجرای فُرم (پومسه) با امتیاز 7.72 کار خود را به پایان رساند و در جایگاه دوم قرار گرفت.او در پومسه مردان با 107.7 امتیاز در رده هشتم قرار گرفت و گام به فینال گذاشت.

**کوروش بختیاری تکواندو کار کشورمان در اجرای فُرم (پومسه) با امتیاز 8.00 کار خود را به پایان رساند و در جایگاه نخست قرار گرفت. او  در اجرای فُرم (پومسه) با امتیاز 112.2 کار خود را به پایان رساند و در جایگاه دوم قرار گرفت تا جواز حضور در مرحله فینال را کسب کند. 

**نرگس میناخوانی تکواندوکار کشورمان در اجرای فرم (پومسه) با امتیاز 7.78 به کار خود پایان داد.

**صعود هر 2 نماینده پومسه بانوان ایران به فینال و جمع 8 نفر برتر


**مرجان سلحشور در اجرای فُرم (پومسه) با امتیاز 109.0 کار خود را به پایان رساند و در جایگاه دوم قرار گرفت تا جواز حضور در مرحله فینال را کسب کند.

**نرگس میناخانی نیز در پومسه با 107.4 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و گام به فینال گذاشت.

مسابقات تیمی تکواندو بازی‌های داخل سالن آسیا در فرم (پومسه) از ظهر امروز آغاز شد.

تیم 3 نفره تکواندو پومسه مردان ایران شامل کوروش بختیاری، محمد صادق فتوحی و علی سهرابی با امتیاز 8.38 کار خود را آغاز کردند.

**علی سهرابی، پومسه رو تیم ملی تکواندو پس از حضور در فینال و جمع ۸ پومسه کار، با امتیاز 8.70 به کار خود پایان داد.

**تیم ملی پومسه مردان ایران مدال نقره و بانوان کشورمان مدال برنز کسب کردند

تیم 3 نفره مردان ایران شامل کوروش بختیاری، محمد صادق فتوحی و علی سهرابی با امتیاز 117.2 در جایگاه دوم ایستاد و مدال نقره را از آن خود کرد.

در بخش مردان اندونزی با 117.6 امتیاز اول و فیلیپین با 116.6 امتیاز سوم شد.

 در بخش زنان نیز تیم پومسه ایران با ترکیب نرگس میناخانی، مرجان سلحشوری و مهسا صادقی با کسب 111.5 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد و صاحب گردن آویز برنر شد.

تیم‌های ویتنام و اندونزی به ترتیب با 112.3 و 112.1 به مدال طلا و نقره دست یافتند.

**مدال برنز بر گردن کوروش بختیاری

**کوروش بختیاری پومسه‌رو کشورمان در اجرای فرم بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 2017 عشق آباد با 115.4 امتياز مدال برنز را کسب کرد.

**کشتی آلیش

 نتایج و حواشی هفتمین روز بازی های داخل سالن آسیا

*مدال برنز سعيده رحيمی قطعی شد

**سعیده رحیمی کشتی گیر وزن مثبت 75 كيلوگرم کشورمان با برد برابر نماینده ترکمنستان مدال خود را قطعی کرد.
او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نماینده میزبان قرار گزفت و حریف را ضربه فنی کرد.

**دومین مدال کشتی آلیش ایران قطعی شد

**عبدالله ایری که با قرعه خوبی مواجه شد، در اولین کشتی خود از مرحله یک چهارم پایانی مقابل حریف افغانستانی روی تشک رفت و توانست در یک رقابت برتر با نتیجه 6 بر یک حریف خود را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی برود. با این پیروزی ایری دومین مدال ایران در کشتی آلیش را قطعی کرد.

**آلیش کاران کشورمان از رسیدن به فینال بازماندند

**سعیده رحیمی دروزن +75 کیلوگرم کشتی آلیش، مریم احمدی نماینده وزن -75 کیلوگرم وعبدالله ایری نماینده وزن 100- کیلوگرم درمرحله نیمه نهایی با واگذاری نتیجه به حریفان، از رسیدن به فینال رقابتها بازماندند و به مدال برنز بسنده کردند.

*کسب چهارمین مدال برنز کشتی آلیش توسط سالاروند

لیلا سالاروند که در مرحله یک چهارم پایانی شکست خورده بود، با حضور در شانس مجدد توانست یک مدال برنز برای کاروان ایران در رشته کشتی آلیش به ارمغان بیاورد.
البته سالاروند در شانس مجدد کار سختی نداشت چراکه حریف او بعد از آمدن روی تشک، از مبارزه انصراف داد.
به این ترتیب سالاروند به راحتی صاحب مدال برنز شد.

**بیلیارد 

*امیر سرخوش مقابل حریفی از چین ۳بر ۱ شکست خورد

**امیر سرخوش در بیلیارد انگلیسی انفرادی مرحله یک چهارم نهایی با لی آنه از چین روبرو شد و در یک بازی نزدیک ۳ بر یک این رقابت را واگذار کرد.

او در دور نخست ایلومانوف از ترکمنستان را با حساب ۳بر صفر پشت سر گذاشته بود و حریف چینی نیز در مرحله مقدماتی از سد بازیکن کره جنوبی گذشته بود.

*اسنوکر تیمی ایران از سد کره جنوبی گذشت

 تیم ملی اسنوکر ایران در یک دیدار یکطرفه با اقتدار از سد تیم کره گذشت و به مرحله یک چهارم ن‌هایی راه یافت.

وفایی، واحدی و سرخوش در ترکیب تیم ایران برای بازی مقابل کره جنوبی قرار گرفتند.

در بازی اول وفایی و در بازی دوم واحدی و در دیدار دوبل سوم سرخوش و واحدی در هر ۳ بازی پیروز شدند تا در مجموع برتری ۳ بر صفرایران مقابل کره جنوبی رقم بخورد.

**شطرنج

** یک پیروزی، 2 شکست و یک تساوی حاصل کار شطرنجبازان ایران در دور سوم

**پرهام مقصود لو برابر لی کوانگ از ویتانم بازی را واگذار کرد.

**پویا ایدنی نیز در مصاف با احد ال خطیب از اردن به پیروزی رسید.

**سارا سادات خادم الشریعه با تاینا از هند بازی کرد که درنهایت به تساوی رضایت داد.

**میترا حجازی پور هم با گلرخ بیگم از ازبکستان رقابت کرد و شکست خورد.

**کوارش

**مجتبی نیک بین در وزن منهای 100 کیلوگرم در برابر شایا ویشا از هند قرار گرفت و با امتیاز از سد او عبور کرد.

** مجتبی زمانی در وزن منهای 90 کیلو عزیز جان از ترکمنستان را با ضربه فنی از پای درآورده و راهی مرحله یک چهارم نهایی وزن خود شد.

*مدال برنز «کامران رستمی» در کوراش قطعی شد

**کامران رستمی کوراش کار مطرح کشورمان که امروز در وزن مثبت 100 کیلوگرم مبارزات خود را آغاز کرد در اولین دیدار خود در این وزن قرار بود در مقابل محمد عبدولخمنوف از تاجیکستان قرار گیرد که به دلیل حاضر نشدن کوراش کار تاجیکستانی، او با ضربه فنی پیروز شده و به مرحله نیمه نهایی پا گذاشت.
به این ترتیب تاکنون مدال برنز این کوراش کار کشورمان قطعی شده است.

*شایان خیر اندیش به یک چهارم نهایی صعود کرد

**شایان خیراندیش که قرار بود در مقابل عبدالله ال نجد به رقابت بپردازد، به دلیل انصراف این کوراش کار به مرحله یک چهارم وزن خود پا گذاشت.در این مرحله نیز با ضربه فنی از سد ریچ جیسون سینالس از فیلیپین عبور کرده و به مرحله نیمه نهایی رسید و چهارمین مدال برنز کوراش کاران کشورمان در مسابقات امروز این رشته را قطعی کرد.

*دو مدال برنز دیگر کشورمان در کوراش قطعی شد

**مجتبی نیک‌بین کوراش‌کار کشورمان که در وزن منهای 100 کیلوگرم در اولین گام شایان ویشنا از هند را با امتیاز شکست داده بود در مرحله یک چهارم وزن خود در مقابل سعید ژالول از تاجیکستان قرار گرفت و با برد 2 بر صفر وی به مرحله نیمه نهایی رسید و مدال برنز خود را مسجل کرد.


**مجتبی زمانی کوراش‌کار وزن منهای 90 کیلوگرم کشورمان که در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل عجمان عشاقزای از افغانستان قرار گرفت، توانست او را با امتیاز فتی 2 بر صفر شکست دهد و با صعود به مرحله نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

*کامران رستمی فینالیست شد

کامران رستمی اولین کوراش کار ما بود که امروز بعد از ظهر بر روی تشک رفت.
او در این مرحله در وزن بعلاوه ۱۰۰ کیلو گرم در مقابل محمد عبدور خمنوف از افغانستان قرار گرفت و با ضربه کردن وی در ۱۵ ثانیه شروع این پیکار، به فینال راه یافت.
کامران رستمی کوراش کار کشورمان در فینال وزن بعلاوه ۱۰۰ کیلو با محسن خیسومیدوف از ازبکستان برای کسب مدال طلا خواهد جنگید.

*مجتبی نیک بین دومین فینالیست کوراش شد

مجتبی نیک بین کوراش کار وزن منهای ۱۰۰ کیلو گرم کشورمان که در مراحل یک هشتم و یک چهارم وزن خود بترتیب رقبایی را از کشور‌های هند و تاجیکستان را شکست داده بود در مرحله نیمه ن‌هایی در برابر کوراش کار پر تلاش ترکمنستانی گوران بی گالیف قرار گرفت.

در این مبارزه بسیار سخت، نماینده کشورمان با بهره برداری کامل از قد و قامت بلندتری که نسبت به حریف داشت در نهایت با کسب یک امتیاز فنی در مقابل از دست دادن یک امتیاز کم کاری این دیدار را به سود خود خاتمه داده و راهی فینال وزن منهای ۱۰۰ کیلو گرم شد.

*کامران رستمی به مدال نقره کوراش بسنده کرد

کامران رستمی کوراش کار وزن بعلاوه ۱۰۰ کیلو گرم کشورمان که برای رسیدن به فینال وزن خود از سد کوراش کاران کشور‌های تاجیکستان و افغانستان گذشته بود در دیدار فینال این وزن در برابر مخسن خیسومیدوف از کشور ازبکستان قرار گرفت و در مقابل کسب دو امتیاز فنی از حریف سر شناس خود، با از دست دادن سه امتیاز مدال طلا را به حریف قدر خود واگذار کرد.

*مجتبی نیک بین مدال نقره کسب کرد

در رقابت‌های مرحله فینال وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم رشته کوراش مجتبی نیک بین نیز به دنبال کامران رستمی دیدار فینال را به رقیب ازبکستانی خود آیخوم جوارایف با امتیاز دو بر یک واگذار کرده و به مدال نقره این وزن رقابت‌های کوراش دست یافت.

*کوراش کاران ایرانی با یک مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز به کار خود پایان دادند

آخرین دیدار امروز رشته ورزشکاران کوراش ایران برای کسب مدال طلا بین مجتبی زمانی از کشورمان و ارسلانف از ازبکستان در وزن منهای ۹۰ کیلو گرم برگزار شد.

در حالیکه این رقابت تا دقایق پایانی با امتیاز ۶ بر ۶ مساوی پیش میرفت، ارسلانف از یک لحظه غفلت مجتبی زمانی بهره برد و وی را ضربه فنی کرد.

به این ترتیب در مسابقات کوراش امروز سومین فینال را هم به رقبای ازبکستانی واگذار کردیم.

**شنا

*صعود انصاری به فینال و حذف سه شناگر ایران

**سینا غلامپور با ثبت رکورد 23.03 صدم ثانیه و بنیامین قره حسنلو  با ثبت رکورد 23 ثانیه در ماده 50 متر آزاد مردان به ترتیب  پنجم و ششم شدند و از راه یابی به مرحله بعد باز ماندند.

**مهدی انصاری در ماده 100 متر قورباغه،  با ثبت رکورد 1.00.76 به فینال این مادا صعود کرد.


**آریا نسیمی هم در همین ماده با رکورد 1.2.28 نتوانست به جمع فینالیست ها راه پیدا کند.

*انصاری در شنای قورباغه هشتم شد

شناگر کشورمان در مرحله فینال ماده ۱۰۰ متر قورباغه در جایگاه هشتم قرار گرفت.

مرحله فینال شنای ۱۰۰ متر قورباغه از ساعت ۱۷:۳۰ امروز (جمعه) به وقت ایران برگزار شد که مهدی انصاری در این ماده با ثبت رکورد ۱.۰۰.۴۶ از میان هشت نفر در جایگاه هشتم قرار گرفت.

*شنای تیمی ایران چهارم شد

در شنای تیمی مختلط ۴×۵۰ متر، تیم ایران رکورد ۱.۳۸.۷۶ صدم ثانیه را ثبت کرد و در میان هشت تیم چهارم شد. ژاپن در این ماده اول و تیم‌های چین و قزاقزستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

رکورد تیم قهرمان ۱.۳۵.۲۸ صدم ثانیه بود.

ایران در دور مقدماتی با ثبت ۱.۴۰.۵۲ در گروه خود چهارم و در مجموع ششم شده بود.

**دوچرخه سواری

*فاطمه هداوند به فینال کایرین دوچرخه سواری رسید

در رقابت‌های کایرین بانوان دوچرخه سواری بازی‌های داخل سالن آسیا، فاطمه هداوند در گروه یک با حریفانی از هنگ کنگ، هند، تایلند و اندونزی به رقابت پرداخت.

او در این مرحله در رده سوم قرار گرفت و به فینال رسید.

در کایرین از هر گروه سه رکابزن راهی فینال می‌شوند و بقیه نفرات برای کسب مقام هفتم تا دوازدهم رقابت خواهند کرد.

*مدال نقره دانشور در اسپرینت دوچرخه سواری

در مرحله فینال ماده اسپرینت دوچرخه سواری بازی‌های داهل سالن آسیا، محمد دانشور و سرگئی پونوماریوف از قزاقستان با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان عنوان نایب قهرمانی به نماینده ایران رسید.
در دور اول دانشور در رقابت با حریف قزاق دوم شد.
در دور دوم دانشور هم نتوانست بر حریف قزاق غلبه کندو به این ترتیب صاحب مدال نقره شد.
به این ترتیب دانشور توانست مدال نقره اسپرینت را به دست آورد.
مسابقه فینال به صورت دو پیروزی از سه مسابقه برگزار شد.

*علی عسگری به مدال برنز اسپرینت نرسید

در رده بندی ماده اسپرینت دوچرخه سواری بازی‌های داخل سالن آسیا، علی علی عسگری با نماینده قزاقستان برای کسب مدال برنز رقابت کرد که موفق به شکست حریفش نشد.
در مسابقه نخست رکابزن قزاق توانست علی عسگری را شکست دهد.
در مسابقه دوم علی عسگری و رکابزن قزاق زمین خوردند بنابراین مسابقه دوم دوباره تکرار شد که در پایان با وجود رقابت پایاپای نتوانست حریفش را شکست دهد و چهارم شد.
مسابقه رده بندی اسپرینت به صورت دو پیروزی از سه مسابقه برگزار شد.

*رکابزن ملی پوش ایران زمین خورد

درمسابقه دوم رده بندی اسپرینت بازی‌های داخل سالن آسیا، علی علی عسگری بر روی پیست زمین خورد و رکابزن قزاقستان هم در برخورد با زمین خورد.
مسابقه اول را رکابزن قزاق برده بود.
هر دو رکابزن پس از مدتی دوباره بر روی دوچرخه‌های خود سوار شدند.

*ششمی بانوی رکابزن ایران در فینال کایرین بازی‌های داخل سالن آسیا

در فینال ماده کایرین بانوان دوچرخه سواری باری‌های داخل سالن آسیا فاطمه هداوند با پنج رکابزن دیگر به رقابت پرداخت.
ملی پوش ایران در پایان مقام ششم را به دست اورد.
در این ماده لی قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک مقام نخست را به دست اورد.

*وزنه برداری:

*علی میری در یکضرب چهارم شد

میری در حرکت یکضرب رقابت‌های وزنه برداری بازی‌های آسیایی داخل سالن و رزمی ۲۰۱۷-عشق آباد در حرکت یکضرب ابتدا موفق به مهار وزنه ۱۵۵ کیلوگرم نشد، اما در دومین حرکت این وزنه را بالای سر برد و در سومین مرتبه وزنه ۱۶۰ کیلویی را به نام خود ثبت کرد تا در جایگاه چهارم یکضرب فرار بگیرد.

*آغاز کار وزنه برداری با برنز علی میری

در مسابقات دسته ۸۵ کیلوگرم وزنه برداری بازی‌های داخل سالن آسیا، علی میری با ثبت رکورد ۱۶۰ کیلوگرم حرکت یک ضرب، ۲۰۱ حرکت دوضرب و مجموع ۳۶۱ کیلوگرم مدال برنز گرفت.

یک ضرب:
علی میری درابتدا ۱۵۵ کیلوگرم را انداخت. در دومین حرکت آن را مهار کرد و در حرکت سوم ۱۶۰ کیلوگرم را بالای سربرد.

دوضرب:
ملی پوش ایران در اولین حرکت پشت وزنه ۱۹۵ کیلوگرم قرار گرفت و آن را مهار کرد.
او در دومین حرکت ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد.
در سومین حرکت باید ۲۰۵ کیلوگرم را مهار می‌کرد که موفق نشد و مدال برنز بازی‌ها را به دست آورد.

 

*لیست مدال‌آوران امروز (۳۱ شهریور ماه) کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران (شهید حججی)

مدال طلا

«مرجان سلحشوری» در پومسه انفرادی تکواندو

مدال نقره

«مجتبی زمانی» در کوراش
«محمد دانشور» در دوچرخه سواری
«مجتبی نیک‌بین» در کوراش
«کامران رستمی» در کوراش
«پومسه تیمی آقایان» در تکواندو

مدال برنز

«شایان خیر اندیش» در کوراش
«علی میری» در وزنه برداری
«سعیده رحیمی» در کشتی آلیش
«مریم احمدی» در کشتی آلیش
«لیلا سالاروند» در کشتی آلیش
«کوروش بختیاری» در پومسه
«عبدالله ایری» در کشتی آلیش
«پومسه تیمی بانوان» در تکواندو

 ۱۴ مدال دستاورد کاروان شهید حججی در روز هفتم رقابت‌های آسیایی

*کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران (شهید حججی) به بازی‌های داخل سالن و هنر‌های رزمی آسیا ۲۰۱۷-عشق آباد، تاکنون ۱۷ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۳۵ برنز و مجموع ۶۶ مدال در جدول توزیع مدالی دوم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۰:۳۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
خجالت داره که ترکمنستان اینهمه مدال گرفته . چین و کره هم تیم روستاهاشونو فرستادند . از ژاپن هم خبری نیست . کشورهای عربی هم اصلا یا نیامدن یا استقبالی نکردن . ورزش تو ایران مرده .
Netherlands
هادی
۰۱:۲۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
آفرین هیچ وقت اینقدر مدال نگرفته بودند.آفرین بر همه زنان ومردان ورزشکار ایرانی
آخرین اخبار