نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان:

روسیه به طرف‌های آمریکایی خود در افغانستان بی اعتماد شده است

ضمیر کابلوف در نشستی با همتای آمریکایی خود اعلام کرد: روسیه به دلیل نشست هواپیماهای ناشناس در افغانستان، به طرف آمریکایی خود بی‌اعتماد شده است.

روسیه به طرف های آمریکایی خود در افغانستان بی اعتماد شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد: روسیه به دلیل نشست هواپیماهای ناشناس در افغانستان، به طرف آمریکایی خود بی‌اعتماد شده است.

«ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در جریان دیدار با همتای آمریکایی خود در نیویورک گفت: "ما به خاطر نشست هلیکوپترهای ناشناس در شمال افغانستان و ارائه مهمات به گروه های تروریستی از طرف پایگاه های آمریکایی به شما بی اعتماد هستیم".

به گفته وی، همکاران غربی نشست هواپیماهای ناشناس را نادیده می گیرند به طوری که گویا که هیچ اتفاقی نمی افتد. این در صورتی است که هلیکوپترهای ناشناس از پایگاه های نظامی آمریکا پرواز می کند و کار خود را انجام می دهد و باز به پایگاه های خود بر می گردد.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه افزود: ما اعتمادی به حرف های شما نداریم؛ ما زمانی به شما اعتماد می‌کنیم که شما سخنان خود را در عمل نشان بدهید و در این باره موفقیت هایی را بدست آورید.

«ضمیر کابلوف» در پاسخ به این سوال که آیا نماینده آمریکا موضوع تامین سلاح طالبان از طرف روسیه را با وی مطرح کرده است اظهار داشت: نماینده آمریکا درباره این موضوع چیزی به او نگفته است.

پیش از این وزارت امور خارجه روسیه اتهامات عرضه سلاح به گروه طالبان را رد کرده بود.

اسپوتنیک نوشت: وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده است که نه دولت افغانستان و نه نیروهای نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان هیچ شواهدی را در این باره ارائه نکرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه اشاره شده بود، که این کشور تنها با طالبان به خاطر ایمنی شهروندان خود و موضوع روند آشتی ملی آنها با دولت افغانستان در تماس بوده است. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
مسایل افغانستان هیچ ارتباطی به روسیه ندارد
آخرین اخبار