پیام امام جمعه یزد به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در پیامی بر برگزاری عزاداری ها به شکل صحیح در این ماه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  پیام امام جمعه یزد به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم:

ماه محرم با همه اندوه و حزن و ماتمش از راه می رسد و غم جانگاه مظلومیت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش را برای ما تجدید می کند.

محرم اگرچه سوگ همیشه تاریخ است اما درسهای مهمی را نیز برای مشتاقان به همراه دارد، درس زندگی و چگونه زیستن؛ این ماه به ما می آموزد که جانبازی در راه الله و قیام در برابر ظلم و ستم مستکبرین، اصلی در اصول زندگی مومنان است و شهادت و مبارزه بیانگر ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و جبارین تاریخ است و این اصل همراه با شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در مرام شیعه جاودانه شد و هر روز آنجا که بی خدایان قصد خاموش کردن نور الهی را دارند پرفروغتر نشان می دهد.

ماه محرم ماه گریه بر مظلومیت اهل بیت علیهم السلام خاصه سربازان باوفای کربلاست و این گریه ها، بقای اسلام و تشیع را بیمه می کند و ضامن تداوم اسلام علوی و حسینی است؛اما آنچه که این مهم را تهدید می کند افراطی عمل کردن در نوحه سرایی و عزاداری هاست.

اشعار بی محتوا، ملودی های کم ارزش عاریتی،‌ پیرایش در وضعیت ظاهر بعضی از هیئات و از شکل سنتی و اصیل عزاداری خارج شدن و به اصطلاح روی آوردن به نوآوری های کاذب، این ها همه برای عزاداری سالار شهیدان نه تنها وهن بلکه به بیراهه رفتن و مسیر را عوض کردن است.

بهوش باشیم اگر این عزاداری ها به شکل کامل و با محتوای خود بروز کند نه تنها افسردگی نمی آورد بلکه بهجت زا و هدایت گر است. از این رو اینجانب به همه هیئات محترم که الحق تا به حال عزت و شرف به حسینیه ایران بخشیده اند توصیه می نمایم که چون سابق به نوحه خوانی اصیل خود ادامه دهند و از اشعار بی مغز و آهنگ های بی ارزش پرهیز نمایند و رضایت حضرت ولی عصر ارواحنا فدا را برای سوگواری برجدش طلب نمایند.

«سايه مقام معظم رهبري مستدام باد»
ومن الله التوفیق
محمدرضا ناصری
نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه يزد

انتهای پیام/ص

پیام امام جمعه یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار