سردار سرلشکر صفوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل ابلهانه بود/ترامپ باید بپذیرد که قدرت شیطانی و جهمنی آمریکا رو به افول است

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: رئیس جمهور آمریکا باید بپذیرد که قدرت جهمنی آمریکا رو به افول است و این کشور دیگر تنها ابر قدرت نیست.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با محرم حسینی یادآور این حقیقت است که کربلای ایران در امتداد کربلای حسینی معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

وی افزود: اعتقاد من این است رزمندگانی که در فاو، شلمچه و خرمشهر جنگیدند اگر در کربلا و زمان امام حسین (ع) حضور داشتند برای ایشان هم به میدان می‌رفتند. بدون شک هم پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با رهبری امام و با ایثارگری 500 هزار شهید و جانباز و آزاده قهرمان توانست طعم تلخ شکست را به دو قدرت آن زمان بچشاند و توزیع قدرت در منطقه جهانی را با چالش جدی مواجه سازد و قدرت جدیدی را در جهان اسلام و همچنین پدیده بیداری اسلامی را بشارت دهد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا به پایان جنگ اشاره کرد و گفت: در پایان جنگ نه تنها سرنگونی حزب بعث و صدام رقم خورد بلکه بزرگترین عامل برای پیش روندگی انقلاب اسلامی و بقای آن در منطقه شکل گرفت.

رحیم صفوی به رهنمود‌های امام اشاره کرد و گفت: امام بزرگوار که دیدند ظرفیت تهدید بالاتر از نیروهای مسلح ما است در زمان جنگ بیش از دو میلیون جوان بسیجی را از سراسر کشور عازم جبهه‌های نبرد کردند که این جوانان برومند توانستند سرنوشت جنگ را به پیروزی مبدل کنند حال این سوال مطرح می‌شود آیا دولت‌های پس از جنگ از پتانسیل انقلابی و جهادی برای سازندگی کشور بهره بردند؟

وی بیان داشت: هم اکنون 27 الی 28 سال از جنگ می‌گذرد نیروهای مسلح ما امنیت پایداری برقرار کردند تا دولت‌های پس از جنگ بتوانند با خیالی آسوده به آبادانی کشور بپردازند در این راستا نیروهای مسلح به وظیفه خودشان عمل کردند اما حال باید دید که دولت‌های پس از جنگ به وظایف خود عمل کرده‌اند یا خیر؟  پاسخ این سوال را هم مردم و هم دولت‌های پس از جنگ باید بدهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: هنوز هم که به خرمشهر و آبادان می‌رویم شاهد بروز مشکلاتی از  قبیل آب آشامیدنی هستیم.

رحیم صفوی به سخنان غیر منطقی رئیس جمهور آمریکا در صحن علنی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سخنان ابلهانه، غیر حقوقی و فریب‌کارانه رئیس جمهور آمریکا را در مجمع عمومی سازمان ملل شنیدیم و همه 193 کشور جهان هم از این صحبت‌ها متوجه عدم تعادل روحی و روانی رئیس جمهور آمریکا شده‌اند.

وی بیان داشت: ترامپ در مکانی که برای نگهدای از صلح جهانی ایجاد شده است از نابودی کشور و ملت کره سخن گفت وی از ملت ایران به عنوان حامی تروریسم یاد کرد و البته این را هم گفت که از ثروت غنی برخوردار است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا بیان داشت: فکر این مطلب خالی از لطف نیست که حرف دل رژیم صهیونیستی باید از زبان رئیس جمهور آمریکا گفته می‌شد و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز این سخنرانی را شجاعانه توصیف کرد.

رحیم صفوی افزود: آمریکایی ها در مقیاس جهانی و منطقه‌ای با شکست مواجه شده‌اند و تلاش کردند پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در سال 1991 با حضور و تسلط در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس به قدرت هژمون دسترسی پیدا کنند و به نوعی کاملا از همه ابعاد مسلط بر جهان باشند و قدرتی قادر به رویایی با آن نباشد تا به واسطه این قدرت بتواند روابط بین‌الملل را به هم بریزد یا اینکه در کشورهای دیگر بتواند تحمیل اراده کند و در نهایت قواعد بین‌المللی را به نفع خودش تغییر دهد.

وی بیان کرد: بدین منظور آمریکایی‌ها در جنگ کویت و بیرون راندن عراق شرکت کردند همچنین در حادثه 11 سپتامبر 2001 که بسیار مشکوک بود و خارج از توان القاعده بود به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان لشکرکشی کردند و هم اکنون 16 سال است که مشغول آدم کشی در افغانستان هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا یادآور شد: همچنین آمریکایی‌ها در سال 2003 به عراق لشکرکشی کردند و هم اکنون در آن جا حضور دارند حال این سوال مطرح می‌شود که آیا آمریکا به تمامی اهدافش دست پیدا کرده اما جواب کاملا منفی است چرا که آن‌ها نتوانستند برای مردم مظلوم افغانستان امنیت یا پیشرفتی ایجاد کنند به طوری که چند هفته پیش مجبور شدند چند هزار نیروی جدید را به افغانستان گسیل کنند.

رحیم صفوی بیان کرد: در زمان سرنگونی صدام هدف آمریکایی‌ها برقراری حکومتی لاییک در عراق بود اما مردم عراق حکومت و پارلمانی با اکثریت شیعی در عراق بوجود آوردند که با ایران دوست است این در حالی است که آمریکایی ها در دو جنگ اخیر خود متحمل ترلیون‌ها دلار هزینه شدند و 5 هزار کشته و بیش از 20 هزار زخمی بر جای گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها مدعی می‌شوند ما در افغانستان و عراق جنگیده‌ایم و هزینه‌ کرده‌ایم اما نفع آن را ایران برده است چرا که دشمنان ایران را ازبین برده‌ایم و ایران را به قدرت منطقه تبدیل کرده‌ایم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا به جنگ‌هایی که با رژیم صهیونیستی انجام شده اشاره کرد و گفت: ایران از جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و 50 روزه لبنان و مردم غزه علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد در این میان آمریکا هم از این رژیم غاصب حمایت کرد که در هر سه جنگ رژیم صهیونیستی شکست خورد بدین خاطر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از ایران عصبانی هستند چرا که کمک‌های معنوی ایران را به مردم غزه، حماس و حزب‌الله عامل شکست خود می‌دانند.

رحیم صفوی بیان کرد: آمریکا و صهیونیست‌ها 90 هزار تروریست کافر را از سراسر جهان با حمایت سعودی‌ها، آموزش نظامی ترکیه از مرز اردن و عربستان عازم سوریه کردند تا حکومت قانونی بشار اسد را سرنگون کنند اما هم اکنون پس از 7 سال اراده آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای عربی از سرنگونی حکومت بشار اسد نا امید شده اند و طعم شکست را تجربه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مرتبا تکرار می‌کنند که حمایت ایران مانع پیروزی ما شده است، آمریکایی‌ها با چراغ سبزی که به سعودی‌ها برای حمله به یمن را شکل دادند باز هم  ناکام ماندند و نتوانستند به اهدافشان برسند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: واقعیتی که رئیس جمهور آمریکا باید بپذیرد این است که قدرت شیطانی و جهنمی آمریکا در منطقه رو به افول است و جابه‌جایی قدرت از غرب به شرق عالم در حال حرکت است و آمریکا دیگر تنها ابر قدرت نیست چرا که جهان به سمت چند قطبی شدن در سطح جهان حرکت می‌کند.

رحیم صفوی تأکید کرد: شتاب گیری بیداری اسلامی در سطح جهان و ملت‌های مسلمان باعث خشم و انزجار آمریکا شده است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی‌ها در ایجاد خاورمیانه جدید شکست خوردند.

وی به صحبت‌های کاندولیزا رایس وزیر وقت امور خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: رایس می‌گفت درد زایمان خاورمیانه آغاز شده است اما ظاهرا نوزاد آمریکایی سقط شده است و آمریکایی‌ها در ایجاد خاورمیانه بزرگ شکست خورده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا یادآور شد: امروز در مقیاس جهانی رنگ و بوی فرهنگ آمریکایی کمرنگ شده است و با حضور ترامپ و نابخردی‌هایش آمریکا به سوی ناپایداری حرکت می‌کند.

رحیم صفوی به شکل‌گیری قطب اسلامی جهان اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و 600 میلیون جمعیت مسلمان جهان با دارا بودن 75 درصد نفت خام جهان، 57 درصد گاز جهان، قرآن مجید و وحدت در حال شکل دادن قطب اسلامی جهان هستند و امید است با وحدت بتوانند این قطب را در قرن 21 شکل دهند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها باید از این تغییر قدرت عصبانی باشند و ما هم در این بین امیدواریم 27 کشور اروپایی که به نوعی قطب محسوب می‌شوند از آمریکا فاصله بگیرند و بتوانند در برجام روابط  سیاسی و اقتصادی خود را با ایران برقرار کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: ایران که سال آینده به بلوغ 40 سالگی خود خواهد رسید به رهبری فرزانه انقلاب رهبر و یکپارچگی، راه خود را برای پیشرفت مادی و معنوی ادامه خواهد داد و صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا باعث تنفر روشنفکران آمریکایی و سایر مردم جهان از وی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: سرلشکر صفوی ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Canada
هاشم
۰۹:۲۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
سخن شماکاملادرست هست سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۶
سلام .بسیارعالی ومفیدومحققانه ومستندبود
Switzerland
said
۱۶:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
اقای سردار. امریکا یک دولت غاصب است که با گشتن صدها هزار سورخ پوشت و چپاول خاک انها به وجود امده پایه و اصاص انها بر فریب و دروغ است مانند اسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
تکبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
تکبیر
آخرین اخبار