برافراشتن بزرگ‌ترین و بلندترین پرچم حسینی در لبنان

بزرگ‌ترین و بلندترین پرچم حسینی در کشور لبنان در جنوب این کشور بر دامنه کوه «ملیتا» برافراشته شد.

برافراشتن بزرگ‌ترین و بلندترین پرچم حسینی در لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، بزرگ‌ترین و بلندترین پرچم حسینی در کشور لبنان در جنوب این کشور بر دامنه کوه «ملیتا» برافراشته شد. کوه ملیتا در جنوب لبنان که به نماد مقاومت در برابر متجاوزان و اشغالگران تبدیل شده است، امروز پرچمی را بر روی دامنه های خود دید که نام امیر فداکاری و امام شهدا حسین بن علی بن ابی طالب علیه السلام بر آن حک شده است؛ پرچمی بسیار بزرگ که هر کس حتی در فاصله ده‌ها کیلومتری نیز آن را مشاهده می کند. این پرچم بزرگ‌ترین وبلندترین پرچم در لبنان و مساحت آن یکصد و پنجاه متر مربع است. دفتر مرکزی فعالیت‌های جنبش حزب الله لبنان، با آغاز ایام حماسه عاشورایی کربلا، این پرچم را بر فراز بلندترین کوه در «اقلیم التفاح» در جنوب لبنان برافراشت.

علی ضاهر، مسئول بخش فعالیت‌های رسانه‌ای حزب الله، در این باره گفت: می‌توان گفت که این پرچم، از همه لحاظ بلندترین و بزرگ‌ترین پرچم در لبنان است؛ زیرا، هیچ پرچم دیگری در این ارتفاع و به این بزرگی وجود ندارد. ستون این پرچم با فلزی ویژه ساخته شد و در اول محرم نصب و پرچم بر روی آن برافراشته شد.

پیش از برافراشتن پرچم، چندین مرحله آماده‌سازی وجود داشت که شامل تجهیز پایه ای سیمانی به عمق ده متر در زیر زمین و نصب ستونی فلزی و بسیار بزرگ با ارتفاع پنجاه متر می‌شد.

آغاز کار آماده سازی، تولید و ساخت ستون و پرچم و انتقال آنها به این منطقه، نزدیک به دو ماه و نیم زمان برد؛ زیرا وزن فلز بکار برده شده بسیار زیاد بود و برای تولید و انتقال آن و همچنین نصب آن در بلندترین تپه در این ناحیه به تدابیر و اقدامات ویژه ای نیاز بود.

پرچم حسینی بسیار بزرگ در ملیتا، با دارا بودن نمادی از حماسه حسینی و قرار گرفتن در این موضع ویژه که خود نماد پایداری و مقاومت است، به مقصد دیگری برای بازدیدکنندگان تبدیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/

بزرگ‌ترین و بلندترین پرچم حسینی بر دامنه کوه ملیتا در لبنان برافراشته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار